ФУНКЦИИ НА КМЕТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА:
Чл. 7. (1) Кметът на Столична община е орган на изпълнителната власт в общината.
(2) Кметът на Столична община:
Ръководи цялата изпълнителна дейност на общината.
Насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи.
Назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, началниците и служителите в общинската администрация и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания.
Отговаря за опазването на обществения ред.
Организира и ръководи защитата при бедствия на територията на общината.
Организира изпълнението на общинския бюджет.
Организира изпълнението на дългосрочните програми.
Организира изпълнението на актовете на Общинския съвет и внася в Общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно.
Организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на Републиката и на Министерския съвет.
Възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата и районите, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания.
Поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина.
Председателства Съвета по сигурност.
Възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им.
Изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние.
1. Може да възлага тази функция с писмена заповед на кметовете на кметствата, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация.
Представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.
Осигурява организационно-техническото обслужване на Общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас.
Утвърждава Устройствения правилник на общинската администрация.
Изпраща на Общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от Съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им.
Чрез кметовете на райони оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост.
Поема управлението при кризи, като взема всички необходими мерки за предотвратяване или ограничаване на последиците от тях и търси съдействие от страна на централните държавни органи съобразно тяхната компетентност.
Id Web Content for
Left Footer Widget
Id Web Content for
Second Footer Widget
Id Web Content for
Third Footer Widget
Id Web Content for
Right Footer Widget