Заместник-кметът на Столична община, направление „Социални дейности и интеграция на хора с увреждания”, подпомага осъществяването на правомощията кмета на Столична община като:
1. Осъществява цялостен контрол и координация относно дейностите по интеграция на хора с увреждания и социалните услуги за деца и възрастни.
2. Координира и ръководи работата по разработването, съгласуването и актуализирането на методически насоки в областта на социалните дейности на Столична община, насочени към рисковите групи и интеграцията на хора с увреждания.
3. Осъществява организация и контрол на изпълнението на всички задължения на кмета, произтичащи от Закона за социално подпомагане и други нормативни актове в сферата на социалните дейности, като координира и дейностите по Закона за личната помощ.
4. Участва в изработването и изпълнението на програми на Столичен общински съвет.
5. Контролира осъществяваните дейности в направлението, в т.ч. контрол по изпълнение на договорите.
6. Организира и участва в разработването и провеждането на социалната политика на Столична община.
7. Управлява и контролира разходването на бюджета на направлението съгласно утвърдени типови правила за финансово управление и контрол на второстепенните разпоредители на бюджетни средства на Столична община, както и на финансирането на различни програми и проекти, реализирани от направлението.
8. Координира и ръководи дейността по разработването на социални програми и нормативни документи, имащи отношение към дейностите на направлението, и контролира тяхното реализиране.
9. Ръководи и координира процеса на разработването на стратегии, планове за действие и проекти на Столична община, свързани с дейностите на направлението.
10.Осъществява контрол относно законосъобразността, целесъобразността, включително и достоверността на всички актове, изготвени в повереното му направление.
11. Председателства, координира и контролира дейността на Обществения съвет за социална политика към Столична община с оглед важността на становищата му при провеждане на цялостната социална политика на общината.
12. Председателства, координира и контролира дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги, съгл. чл. 27 от Закона за социалните услуги.
13. Следи за провеждането на държавната политика по заетостта и обучението на възрастни.
14. Излъчва представител в Комисията по заетост при Областния съвет за развитие.
15. Прави предложения за развитие в следните области:
15.1. изграждането и поддържането на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на достъпната среда в сградите и съоръженията по чл. 53, ал. 2, т. 1 и 2 от Закона за хората с увреждания – общинска собственост, и ежегодно разработва програми, подлежащи на одобрение от СОС, с необходимите за това мерки, финансови средства и срокове за изпълнение, в координация с НАГ;
15.2. достъпен обществен превоз на пътници чрез приспособяване на съществуващите масови транспортни средства и въвеждане в експлоатация на технически пригодени за използване от хора с увреждания транспортни средства, в координация с направление „Транспорт и градска мобилност“;
15.3. достъп на хората с увреждания, придружени от кучета – водачи на слепи, или от кучета – асистенти на хора с увреждания, до местата за обществено ползване;
15.4. специални транспортни услуги за хората с увреждания;
15.5. необходимите материални условия и средства за осъществяване на социални контакти на хората с увреждания;
15.6. условия за подпомагане на извънучилищни детски и младежки дейности, в координация с направление „Култура, образование и младежки дейности“.
16. Контролира въвеждането на информацията, съгл. чл. 51 от ЗСУ, в интегрираната информационна система на Агенцията за социално подпомагане.
17. Прави предложения до кмета за предоставянето на социални услуги съгласно Националната карта на социалните услуги.
18. Обезпечава организирането, изпълнението и контрола на всички социални услуги съгласно Националната карта на социалните услуги, които се създават с решение на Общинския съвет по предложение на кмета на общината, след предварително одобрение от Агенцията за социално подпомагане.
19. Ежегодно, преди 30 април, изготвя анализ на състоянието и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината.
20. Разработва, участва в провеждането и осигурява прилагането на държавната политика в областта на закрилата на детето.
21. Подпомага създадения от дирекция „Социално подпомагане“ мултидисциплинарен екип за осигуряване защита на дете в риск или жертва на насилие или експлоатация.
22. Произнася се с актове по смисъла на ЗДОИ съгласно конкретно оправомощаване от кмета на СО.
23. Организира, координира и контролира изпълнението на договорите от компетентността на поверената му структура, както и осъществява постоянен контрол с оглед своевременното попълване на данни в Система за управление на договорите на Столична община (СУДСО) спрямо същите.