Чл. 74. (1) Дирекция „Административна“ е част от направление „Архитектура и градоустройство“. Дирекцията осъществява административното обслужване в НАГ при спазване на принципите и разпоредбите, установени в Административнопроцесуалния кодекс, Закона за администрацията, Закона за електронното управление, Наредбата за административното обслужване, Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, Закона на Националния архивен фонд и всички вътрешни правила и други актове, относими към деловодната дейност. Дирекцията организира и подпомага работата на специализираните и разширените състави на Общинския експертен съвет по устройство на територията. В дейността на дирекцията влиза проучване, анализиране и изготвяне на становища за текущи преписки, постъпили в НАГ.

(2) Структура на дирекция „Административна“:

1. Отдел „Общински експертен съвет и деловодно обслужване“;

2. Отдел „Архивно обслужване и дигитален архив“;

3. Отдел „Информационно и финансово-стопанско обслужване“.

(3) Отдел „Общински експертен съвет и деловодно обслужване“ има следните функции:

1. Организира и осъществява техническото обслужване на дейността на специализираните и разширените състави на Общинския експертен съвет по устройство на територията.

2. Води протоколите на заседанията на специализираните и разширените състави на Общинския експертен съвет по устройство на територията.

3. Поддържа Архив на протоколите от заседанията на специализираните състави на Общинския експертен съвет по устройство на територията.

4. Проучва, анализира, приема и регистрира входяща и изходяща кореспонденция от граждани, фирми, районни администрации и я разпределя по отдели, съгласно спецификата на третиращите въпроси.

5. Извършва справки (устни и по телефон) по движението на административни преписки (вътрешни и външни), подпечатва инвестиционни проекти, визи, разрешения за строеж, заповеди, регулационни и застроителни планове.

6. Свързва преписките и оформя досиетата.

7. Извършва справки в деловодната програма и в архива на деловодството за стари години.

8. Разпределя приключилите преписки по години в съответните папки.

9. Осъществява контакти с всички звена и отдели на дирекции по отношение движението на преписките.

10. Организира цялостната дейност на направление „Архитектура и градоустройство“ по административното обслужване на физическите и юридическите лица на принципа „едно гише“, приемането на предложения и сигнали.

11. Следи за спазване и прилагане на Вътрешните правила на Столична община, касаещи документооборота, в т.ч. чрез Системата за електронен обмен на съобщения и Системата за сигурно електронно връчване.

(4) Отдел „Архивно обслужване и дигитален архив“ има следните функции:

1. Приемане и архивиране на устройствени планове и инвестиционни проекти.

2. Архивиране на получените преписки и строителни книжа от деловодството в технически архив, което включва:
2.1. подробен преглед на всички документи към преписката;
2.2. описване в справочна картотека;
2.3. подреждане на преписките в архива по местност, квартал, имот, адрес.

3. Обслужване на фирми, проектанти, СДВР, адвокати, служители на НАГ, районни администрации и други структури на СО.

4. Архивиране на влезлите в сила разрешения за строеж и разрешения за поставяне.

5. Архивиране на заповедите на главния архитект.

6. Подреждане, съхранение и опазване на документацията, влязла в техническия архив.

7. Размножаване на документацията по време на справки, изискани от клиентите, от инвестиционни проекти, регулационни и застроителни планове, заверка с „вярно с оригинала“ и предаване – след платена такса по фактура, изготвена от служителите на отдела.

8. Съхраняване оригинала на Графичната част на Общия устройствен план с печата на Министерския съвет.

9. Извършване на куриерски услуги, които включват:
9.1. първоначална обработка на входящата кореспонденция, проверка правилността на адресите – разнасяне на документацията по предназначение от длъжностното лице;
9.2. подготовка на кореспонденцията за размяна с другите звена от системата на Столична община;
9.3. подготовка и изпращане на изходящата кореспонденция по предназначение до адресатите;
9.4. размяна на пощата с 24-те районни администрации и останалите структури на Столична община;
9.5. доставяне на поща на място в СГС, СРС, МРРБ и др.

(5) Отдел „Информационно и финансово-стопанско обслужване“ осъществява следните функции:

1. Планира, координира и провежда информационната политика на направление „Архитектура и градоустройство” към Столична община като осигурява публичност и прозрачност на дейността, информира обществеността и предоставя достъпа до информация за медии и граждани.

2. Осигурява дейностите и контролира управлението на съдържанието на електронната страница на направление „Архитектура и градоустройство” – www.nag.sofia.bg.

3. Осигурява дейностите и контролира управлението на съдържанието на мобилното приложение на НАГ – NAG.Mobile

4. Контролира дейностите по обработката на данните и поддръжката на електронните регистри на направление „Архитектура и градоустройство”, като осигурява цялостно администриране (създаване на потребителски профили, задаване на права, контрол, управление на съдържанието, заличаване на лични данни, публикуване и други) чрез СИАА (Система за издаване на административни актове), която се използва от НАГ и всички 24 районни администрации на Столична община, съдържаща следната информация:
4.1. разрешения за строеж;
4.2. разрешения за поставяне;
4.3. разрешения за строеж за благоустройствени обекти;
4.4. градоустройствени заповеди;
4.5. заповеди на дирекция "Общински строителен контрол";
4.6. визи за проектиране;
4.7. удостоверения за въвеждане в експлоатация;
4.8. разрешения за промяна на предназначението.

5. Отговаря за правилното функциониране и поддръжката на СИАА за всички 24 районни администрации на СО, като осъществява непрекъснато взаимодействие по отстраняването на възникнали проблеми по използването на софтуера и организира провеждането на обучения за служителите при необходимост.

6. Обработва и поддържа Регистър на гражданите и организациите, желаещи да получават редовно информация, свързана с пространственото развитие и устройството на територията на Столична община.

7. Обработва и отговаря за публикуването на постъпилата информация, свързана с провеждането на обществени обсъждания на територията на Столична община.

8. Поддържа и контролира дейностите по публикуване на информацията в „Карта на административните актове“ – Електронен портал на НАГ, като осигурява непрекъсната връзка между регистрите на административните актове и привързването им към картата.

9. Осигурява достъп до цифровите модели и отразява актуална информация за движението на процедурите по одобряване на подробните устройствени планове.

10. Осигурява електронен достъп на гражданите до протоколите от проведените заседания на Общински експертен съвет по устройство на територията и дневния ред на предстоящи заседания.

11. Осигурява информация относно провежданите обществени поръчки от направление „Архитектура и градоустройство”, чрез управление на „Профил на купувача“ на електронната страница.

12. Осигурява информация за схемите на преместваемите обекти, рекламата, инженерната инфраструктура, културно-историческото наследство и минералната вода.

13. Подпомага развитието на информационните технологии.

14. Отговаря за правилното функциониране и поддръжката на процесите, свързани с предоставянето на електронни услуги от направление „Архитектура и градоустройство“.

15. Проучва възможностите, целящи изграждане на електронно информационно обслужване и въвеждане на нови електронни услуги.

16. Осигурява информация относно цялостната дейност и услугите, извършвани от направление „Архитектура и градоустройство”, чрез поддържане на актуална информация на електронната страница.

17. Осигурява контрол на техническа и експлоатационна поддръжка на компютърна и офис техника, комуникации и информационни системи, поддръжката на телефонната централа, телефонните апарати, ел. инсталацията, противопожарната охрана и други, ползвани от администрацията.

18. Осигурява стопанисване и съхраняване на сградния фонд, стоково-материалните ценности.

19. Осигурява материално-техническото снабдяване.

20. Осъществява финансовата дейност и отговаря за съхранение на счетоводната отчетност на направление „Архитектура и градоустройство” по предвидения от закона ред.

21. Осигурява финансово-счетоводното обслужване на направление „Архитектура и градоустройство”, в съответствие със Закона за счетоводството и другите нормативни актове. Въвежда необходимата финансова информация в съществуващите системи за контрол на договорите.

22. Организира завеждането и отчитането на материалните активи на администрацията, участва в годишни и извънредни инвентаризации и оформя резултатите.

23. Осигурява подготовката на данни за статистическите отчети и формуляри и приключването на съответните отчетни периоди.

24. Обработва и изплаща възнаграждения и обезщетения, на служителите в направление „Архитектура и градоустройство“.

25. Изготвя документи, удостоверяващи трудов, служебен и осигурителен стаж на служители от разплащателни ведомости. Осигурява изготвянето на необходимите служебни бележки и удостоверения за доход на служителите.