От 16 юли започва пренареждането на жълтите павета по бул. „Цар Освободител“ в участъка между бул. „Васил Левски“ и ул. „15-ти ноември“
От 16 юли започва пренареждането на жълтите павета по бул. „Цар Освободител“ в участъка между бул. „Васил Левски“ и ул. „15-ти ноември“ и движението в този отсечка се затваря. Алтернативните маршрути за движение са бул. „Васил Левски“ в посока бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Дондуков“, бул. „Сливница“ и ул. „Оборище“, посочи Ангел Джоргов.
Забраняват се престоят и паркирането на пътни превозни средства на североизточната дъга на пл. „Св. Александър Невски“ между ул. „Оборище“ и ул. „Дунав“.
„Пренареждането на проблемния участъкът от бул. „Цар Освободител“ е за сметка на фирмата- изпълнител „Трейс Груп“. Общата му площ е 2000 кв. м., а стойността с труд и материали е 206 хи. лв., които не са заплатени от общината“, посочи още Ангел Джоргов.
След разместването на жълтата паважна настилка в участъка, по заповед на кмета Фандъкова, бе създадена експерта група с преподаватели от УАСГ, МГУ, строители, проектанти и експерти от Столичната община. Експертната група извърши серия от изследвания и изготви предложение за промяна на технологията на редене, на материалите за фугата и основата под паветата. Предложената технология беше изпълнена на тестови участък до депо „Враждебна“, където се направиха и допълнителни изпитвания.
Предложената технология е съгласувана от Националния институт за недвижимо културно наследство. „Променена е зърнометрията на фугата и на основата, паветата ще се сортират, ще се поставят специални профили в зоните, където няма бордюри. На тестовия участък пробвахме и специална емулсия, която да се добавя във фугата, но за съжаление използването ѝ не се разрешава от НИНКН, тъй като се отклонява от автентичната технология“, обясни инж. Джоргов.
Очаква се дейностите по бул. „Цар Освободител“ да приключат в средата на септември.