Назад

Над 80% от работата на тунелопробивната машина за изграждане на третия лъч на метрото са изпълнени

На 3 и 4 ноември 2018 г., събота и неделя, ще бъде спряно движението на влаковете на метрото между метростанции ”Сердика” и „Стадион Васил Левски”. Това се налага във връзка с работата на тунелопробивната машина за Линия 3.

"Доставени са първите 9 от новите метровлакове. Над 80% от дейностите, свързани с работата на тунелопробивната машина, с която се изгражда участъка от третия лъч на столичното метро, са изпълнени." Това каза днес при проверка на изпълнение на метрото кметът на София Йорданка Фандъкова в присъствието на министъра на транспорта Росен Желязков и директора на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев.

Проектът за разширение на метрото в София – Етап 1 от Линия 3 – е включен в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г. с местно съфинансиране от Столичната община. В новото метродепо „Земляне” се намират първите 9 от 20-те влака за линията, произведени от „Сименс“.

В момента се изграждат два от четирите етапа на третата линия на метрото в София „Бул. Владимир Вазов – бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" – "Орлов мост" – НДК – ж.к. "Красно село" – ж.к. "Овча купел”,  с дължина 12 км и 12 метростанции. Строителството на по-голямата част от Етап I (7 км и 7 метростанции) започна през януари 2016 г., а от 2017 г. започна и изграждането на станцията на бул. ”Владимир Вазов” и на депото за метросъставите. Изградени са по-голямата част от конструкциите, над 4 км от двупътния тунел от депото на ул. ”Житница” до 50 м от метростанция „Орлов мост“.

През есента на настоящата година започна поетапно извършване на архитектурно-довършителните работи на някои от метростанциите, изпълнението на част от релсовите пътища и монтаж на оборудването.

За сложните инженерно- и хидрогеоложки условия по трасето през 2016 г. от немската фирма „Херенкнехт“ е произведена тунелопробивна машина за работа в слаби силнооводнени почви, а от 2017 г. тя е започнала работа.

На 3 и 4 ноември тунелопробивната машина  ще изгражда тунела под действащите тунели на Линия 1, които преминават на 8 и 16 м от метростанция „Орлов мост“. С цел безопасността на движението по Линия 1, на 3 и 4 ноември 2018 г., събота и неделя, ще бъде спряно движението на влаковете на метрото между метростанция ”Сердика” и метростанция „Стадион В. Левски”.

В участъка ще бъде организирана заместваща автобусна линия (виж картата) със спирки на метростанция ”Сердика” пред Булбанк, метростанция ”СУ "Климент Охридски” и на бул. ”Евлоги и Христо Георгиеви” пред метростанция „Стадион В. Левски”. Интервалите на автобусите ще са съобразени с тези на метрото. В останалите участъци от метростанция ”Стадион В. Левски” до Летището и Бизнеспарка,  а от метростанция ”Сердика” до метростанция ”Обеля” и метростанция ”Витоша” метрото ще се движи по график.

На 5 ноември ще бъде доставен 10-ят метровлак. Новите влакове са с високо ниво на автоматизация и висока безопасност на движението. Оборудването с асинхронни двигатели с рекуперация на енергията при движение позволява икономия на енергия с около 28%. С цел безопасност между пероните и влака по станциите ще има перонни врати с височина 1,56 м, които се отварят автоматично с отварянето на вратите на влака.

Схема на временната автобусна линия за 3 и 4 ноември.

 

Фотограф: Гео Калев