Кметът на София Йорданка Фандъкова заедно с проф. Стоян Братоев провериха работата по изпитанията, които се извършват в реални условия
Започнаха тестове на първите автоматични перонни преградни врати на станции от I лъч на метрото. Преградните врати са изградени на столичната метростанция „Стадион Васил Левски“ и целта им е по-голяма безопасност на пътниците.
Кметът на София Йорданка Фандъкова заедно с проф. Стоян Братоев провериха работата по изпитанията, които се извършват в реални условия.
Автоматични преградни врати по действащата Линия I освен на станция „Стадион Васил Левски“ се изграждат и на станция „Опълченска“. Тази система ще бъде въведена по Линия I на метрото на общо 12 станции до 2022 г.
Финансирането на съоръженията е от ОП „Транспорт“ и съфинансиране от бюджета на Столична община.
Преградни врати се изграждат на действащото метро с цел безопасност на пътниците. Автоматичните съоръжения са съобразени със съществуващото положение на метростанциите и различните разположения на вратите на метровлаковете.
Подобни системи са въведени в Япония, Швеция и Корея.
Строителните дейности бяха извършени през нощта, за да не се пречи на движението, като работата по монтажа започна през април. Тестовете в реални условия ще продължат до края на седмицата на станция „Стадион Васил Левски“. До месец и половина ще бъде готова системата и на станция „Опълченска“
На новата III линия на метрото системата от преградни врати се изгражда заедно със строителството на пероните.
Днес започна работа държавната приемателна комисия за въвеждане в експлоатация на I етап от III линия. Очаква се до края август първите 8 км в участъка от „Красно село“ до „Владимир Вазов“ да бъдат пуснати в експлоатация.
Фотограф: Аделина Ангелова