"В София преди няколко години започнахме да прилагаме нов подход по отношение на инвестициите. Вместо да чакаме инвеститорите да ни намерят, станахме проактивни и подкрепяме инвеститорите да изберат София за своя следваща инвестиционна дестинация. Насочихме се не просто към какъвто и да е вид инвестиции, а към инвестиции, които да привлекат иновации, изследователски и развойни проекти в града. Идентифицирахме липсващите компоненти на съществуващите екосистеми и целенасочено работихме върху тях.
Резултатът: в доклад на fDi Intelligence този месец София е обявена в топ 3 на градовете по Стратегия за привличане на преки чуждестранни инвестиции. Това признание е резултат от развитието на града през последните години и темпото на работа, наложено в управлението на столицата от кмета на София Йорданка Фандъкова."
Това каза заместник-кметът на Столична община Владимир Данаилов с ресор "Дигитализация, иновации и икономическо развитие'' на Международната конференция Innovation Explorer. Новият ресор по дигитализация бе въведен от кмета на София.
През 2019 – 2020 г. в София редица известни световни организации и компании инвестираха в София. Данаилов даде за пример Световната банка, която отвори офис в София, Financial Times, който отвори Международен център за разработка на технологии и продукти.
По думите на Владимир Данаилов "София може да се похвали и с много жизнена, развита стартъп екосистема. Имаме над 650 стартиращи компании, много от които се занимават с дийптех, финтех, креатех, както и в гейминг индустрията.
Миналата година София беше обявена и за един от дийптех хъбовете на Европа. Над 15% от местните стартъпи работят в дийптех сегмента – изкуствен интелект, машинно обучение, биотехнологии, големи данни и др." – каза също зам.-кметът.
Между 2013 – 2018 г. екосистемата за рисков капитал в София привлече над 250 милиона евро.
В Стратегията за дигитална трансформация на София заложихме идеята, че София има капацитета да бъде един от дигиталните лидери на Европа.
Основните приоритети на новия ресор са свързани с възможностите на София да продължи да привлича инвестиции, човешки капитал и иновации. И второ – градът трябва да бъде активен участник в повишаването на иновативния капацитет. Целта ни е София да развие нови продукти и решения. „Повечето от вас помнят, че преди 10 – 15 години бяхме low-cost дестинация, бяхме възприемани предимно като аутсорсинг локация. Но днес вече сме дестинация, където се разработват продукти“ – посочи също зам.-кметът Данаилов.