Столична община тества нова електронна услуга

Удостоверения за липса на данъчни задължения към общината ще се получават по електронен път
 
396,9 млн. лв. са местните приходи на Столична община за 7 месеца  
 
Столична община тества нова електронна услуга, която ще облекчи всички фирми, които кандидатстват по Закона за обществените поръчки и по европроекти, съобщи днес  зам.-кметът на София Дончо Барбалов.
Един от документите, който се иска от всяка фирма – кандидат е удостоверение за липса на данъчни задължения към общината.  За цялата 2016 г. Столична община е издала 21 297 такива удостоверения, а от началото на т.г. до 5 юли са издадени 14 896 документа.
С новата услуга се дава възможност всички институции, държавни и общински структури, които провеждат процедури по ЗОП да получават по електронен път автоматично информация от общината – дадената фирма-кандидат има или няма задължения към СО. 
Не става въпрос за пращане на имейл и получаване на отговор, каквато възможност вече има, а за пускане на заявка по електронен път и автоматично получаване на информация - има ли фирмата задължения или няма. 
„По този начин ще спестим на фирмите време и усилия за редене на опашки и подаване на хартиени документи. От друга страна държавните и общински структури ще получават своевременно достоверна информация по електронен път. 
Тази услуга ще е безплатна. Ако все пак някоя институция иска удостоверението да е на хартиен носител - цената ще е 6 лв. - тази такса бе определена от Столичния общински съвет“, уточни зам.-кметът Барбалов.
Подаването на заявление и получаването на удостоверение за липса на данъчни задължения ще става с електронен подпис и от предварително регистрирани потребители от съответната институция.
Това е част от различните електронни услуги, които Столична община поетапно въвежда в администрацията.
От 2015 г. столичани могат да правят справки и да плащат онлайн своите данъци и такси през електронната страница на общината и хората постепенно свикват с това улеснение. https://www.sofia.bg/reference-for-commitments-and-payments
Ако през 2015 г. са направени 9315 онлайн плащания на местни данъци и такси,  през 2016 г. са вече 11 283, а само за първите 6 месеца на тази година те са 9605.   
 7,5 млн. лв. повече са влезли в хазната на София от началото на 2017 г. до момента, в сравнение със същия период на м.г. Това сочат предварителните данни за местните приходи на Столична община към 31 юли т.г.
Запазва се тенденцията за устойчив ръст, защото от 2012 г. до днес имаме над 30 млн. лв. повече приходи, без да се променят данъчните ставки и основи в града. Това е в резултат на работата по повишаване на събираемостта, подчерта зам.-кметът Дончо Барбалов.
От местни данъци и такси за първите 7 месеца на т.г. са постъпили близо 396,9 млн. лв. или изпълнението на годишния план на бюджета е 63,4%. 
Приходите от данък недвижими имоти са над 76 млн. лв. - с 1,2 млн. повече от м.г. При облагането на моторните превозни средства има рекордно изпълнение на плана - 82,4%. От този данък в хазната през т.г. са внесени 65,5 млн. лв., което е с 6,3 млн. лв. повече, отколкото през същия период на м.г.
От такса битови отпадъци постъпленията са 131,9 млн. лв. Общо неданъчните приходи /административни такси, лихви, глоби, наеми, продажби и т.н./ по предварителни данни са 195,5 млн. лв., или 58,7% от годишния план за изпълнение на бюджета. В това число влизат и строителните разрешителни, които са близо 5 млн. лв.
 По различни капиталови проекти от инвестиционната програма на Столична община през тази година реално са разплатени 100, 5 млн. лв. , допълни още Барбалов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03.08.2017