Район "Младост" обявява конкурс за длъжността "главен експерт" в отдел „Регистрация и контрол на търговската дейност“ в администрацията на СО - район “Младост”

ОБЯВА 

СТОЛИЧНА ОБЩИНА – район „МЛАДОСТ”, с адрес: гр. София, ж.к. ”Младост-3", ул. „Св. Преображение” № 1, на основание чл. 14 от НПКПМДС и Заповед № РМЛ25-РД09-706/14.10.2025 г. на кмета на район „Младост” 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

 

За длъжността: “главен експерт” в отдел „Регистрация и контрол на търговската дейност“ в администрацията на СО – район “Младост”: 

Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжноста:
- Образователна степен – "бакалавър";
- Професионална област – Социални, стопански и правни науки;
- Професионален опит – 2 години и/или IV младши ранг.

Конкурсът ще се проведе чрез:
- тест;
- интервю.
Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
1. Осъществява дейности, свързани с регистрацията и контрола на търговската дейност на територията на район „Младост”, както и дейности, свързани с управлението на общинските нежилищни имоти – терени и помещения. 
2. Приемане, преглед и вписване в информационен масив „Търговски обекти“ на район „Младост“ на заявления за работно време на стационарен търговски обект. Класиране/архивиране на получените/върнати заявления.
3. Приемане, преглед и издаване на разрешения за ползване на място, чрез поставяне на Фирмени информационни указателни табели (ФИУТ) и разрешения за поставяне на фирмени Тотеми. Вписване на издадените разрешения в електронен регистър. Поддържане, класиране и съхраняване на издадените разрешения за ФИУТ и фирмени Тотеми. 
4. Отговаря за стопанисването на общинските нежилищни имоти – помещения и терени. 
5. Изготвя договори, анекси и споразумения по утвърден образец.
6. Контролира изпълнението на договори за наем на общински помещения, терени и други спогодби.
7. Изготвя покани и заповеди за освобождаване на общински нежилищни имоти при констатирано неизпълнение на наемните договори.
8 Участва в изпълнението на цялостната процедура по изземване на имотите, общинска собственост – помещения и терени, държани на отпаднало правно основание (изтекъл договор, споразумение), със съдействието на органите на МВР.
9. Изготвя справки за длъжниците по наемните договори като следи информацията в Програма „Имоти” и своевременно предприема мерки за събиране на задълженията – изготвя и изпраща писма и покани на некоректните наематели, окомплектова и подготвя документацията за завеждане на дела срещу тях.
10. Изготвя доклади, проекти на заповеди, респ. проекти на решения на СОС, писма и други, относно провеждането на конкурси за отдаване под наем на общински нежилищни имоти;
11. Участва в провеждането на конкурсни процедури по отдаването под наем на общински нежилищни имоти – помещения и терени, като изготвя протоколи от заседания на комисията, проекти на заповеди относно класирането, писма до участниците в конкурсната процедура и др.
12. Извършва проверки по повод постъпили питания, жалби и сигнали на граждани, организации, институции и др. относно търговската дейност на територията на района и изготвя отговор в срок.
13 Участва в проверки по спазване на наредбите на СОС и други, относими към дейността на отдела нормативни документи при осъществяване на търговска дейност от физически и юридически лица, съставя констативни протоколи и актове за установяване на административни нарушения (АУАН) от извършените проверки, връчва и вписва в регистър издадените АУАН.
14. Изготвя Наказателни постановления (НП), съобщения по ДОПК за доброволно изпълнение до лицата, адресно регистрирани в други общини, и окомплектова и изпраща до ТД на НАП в София и страната влезлите в сила НП по реда на ЗАНН.
15. Изготвя разрешения за ползване на място за извършване на търговия на открито върху терени – общинска собственост, и разрешения за разполагане на подвижни съоръжения пред стационарни обекти. 
16. Вписва заявления за работно време за извършване на търговска дейност на открито в имот, частна собственост, в информационен масив, поддържа регистъра и съхранява придружаващите документи и заявленията.
17. Дава компетентна информация на гражданите, свързана с търговската дейност.
18. Участва в комисии по заповед на кмета на района.
19. Познава работата на отдела и при нужда замества колегите си.
20. Изготвя справки и отчети, свързани с дейността на отдела.
21. Спазва административната и трудова дисциплина.
22. Изпълнява други служебно възникнали задачи, разпоредени от ръководството на СО – район „Младост”, и от началника на отдел РКТД.
23. Подготвя и архивира документите съобразно утвърдената номенклатура на делата и съгласно определените срокове за съхранение за район „Младост”.
Район „Младост“ е един от 24-те административни района на Столичната община. Той обхваща големият софийски жилищен комплекс „Младост“, квартал "Горубляне", ж.к. "Полигона" и 2 основни промишлени зони – Научнопроизводствена зона „Изток“ и Научнопроизводствена зона „Горубляне“.

Минимален размер на основна работна заплата за длъжността: 1077 лв.
Документи за участие в конкурсната процедура:
• Заявление по образец (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители).
• Декларация от кандидата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС.
• Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен.
• Копия от документи, удостоверяващи придобития професионален опит или ранг.

Адрес и електронна поща за подаване на документите:
Деловодството на район “Младост”: ул. “Свето Преображение” № 1, всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч. Документите могат да се подават и по електронен път, подписани с електронен подпис на кандидата на имейл: office@mladost.bg
Краен срок за подаване на документи: десет дни след датата на публикуване на обявата за провеждане на конкурса.

Общодостъпно място, където ще бъдат обявени списъците или други съобщения във връзка с конкурса:
Електронната страница на район ”Младост”.

16/10/2025