Столична община – район „Лозенец” гр. София, бул. ”Васил Левски“ № 2
на основание чл. 10а от Закона за държавния служител (ЗДСл), във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и Заповед № РЛЦ25-РД09-17 /30.09.2025 г. на Кмета на СО – район „Лозенец”
за длъжността „Главен архитект“- 1 щатна бройка на пряко подчинение на Кмета на район „Лозенец“
Длъжностно ниво, съгласно Класификатор на длъжностите в администрацията (КДА): „6“
Наименование на длъжностното ниво: „ръководно ниво 6Б“, вид правоотношение – служебно.
Минимални изисквания към кандидатите за заемане на длъжността:
- образование и минимална образователна степен– висше, ОКС „бакалавър“ (с оглед държавните изисквания към специалността „Архитектура“- ОКС „Магистър“ с пълна проектантска правоспособност);
- област на висшето образование – съгласно КОВОПН - „Технически науки“;
- професионално направление - съгласно КОВОПН - „Архитектура, строителство и геодезия“, специалност „Архитектура“;
- професионален опит – 3 години стаж и професионален опит или придобит ранг IV младши.
Допълнителни изисквания и квалификации:
- Кандидатът да познава, ползва и прилага действащата законова и подзаконова нормативна уредба, да познава устройството, функциите и дейностите на държавната администрация, на местното самоуправление и местната администрация, вкл. Закона за местното управление и местната администрация, Закона за администрацията, Закона за държавния служител, Закон за собствеността, Закон за общинската собственост, да познава и прилага действащата законова и подзаконова нормативна уредба в областта на устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителство, контрол на дейността по устройство на територията, кадастър и регулация, вкл. Закона за устройство на територията, Закона за устройството и застрояването на Столична община, Закона за териториалното и селищно устройство (отм.), Закона за планово изграждане на населените места(отм.), наредбите, правилниците и решенията на СОС и други специализирани законови и подзаконови нормативни актове, свързани с изпълняваните функционални задължения. Да има добри компютърни умения – MS Office, Word, Excel, PowerPoint, Internet, и работа със специализирани софтуерни програми, вкл. специализиран софтуер CAD и GIS софтуер, ползване на специализирани програми за графична обработка: Corel Photopaint и други.
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Начин на провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и интервю;
- До интервю се допускат само кандидати, решили успешно теста.
Необходими документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено заявление за участие в конкурса съгласно приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС в район „Лозенец“. Към заявлението се прилагат:
4.1. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
4.2. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и проектантска правоспособност, които се изискват за длъжността.
В случай, че дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване;
4.3. Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
4.4. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
Извършва дейности, свързани с прилагане на конкретни нормативни разпоредби в ЗМСМА, ЗУТ, АПК делегираните от главния архитект на София права, както и на кмета на Столична община и всички действащи законови и подзаконови нормативни актове.
- Извършва дейности, определени със ЗУТ, ЗМСМА и ЗУЗСО и издава административни актове съобразно правомощията, предоставени му от кмета на Столична община и главния архитект на Столична община;
- Организира и ръководи дейността на Районния експертен съвет по устройството на територията;
- Осъществява координация и контрол върху дейността на различните звена в отдел "Архитектурни , градоустройствени дейности и кадастър“;
- Ръководи дейностите на постоянната комисия по чл. 195 и чл. 196 от ЗУТ;
- Анализира и разработва решения на управленски проблеми и методически въпроси в областта на устройството на територията на район "Лозенец“".
Минимален размер на основната месечна заплата: не по-малко от 2000 лева. При определяне на основната месечна заплата на спечелилия кандидат се отчита нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила, прилагани в районната администрация.
Документите за участие в конкурса следва да бъдат представени в 10-дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса до 17:00 часа на последния ден от срока в деловодството на район „Лозенец“ (гр. София, бул. „Васил Левски“ № 2), всеки работен ден от 8:30 часа до 17:00 часа. Горепосочените документите може да се подават по електронен път, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Определям е- поща за кандидатстване по този начин: lozenets@sofia.bg . При подаване на заявлението кандидатите могат да получат екземпляр от длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
При подаване на документите по електронен път Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл трябва да са подписани от кандидатите с електронен подпис.
При електронно подаване на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства.
При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
При подаване на документите по електронен път, длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, се изпращат на кандидатите на посочения от тях e-mail.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявят на информационното табло в партера на сградата на СО – район “Лозенец” и на сайта на район “Лозенец” lozenets.sofia.bg.
КОНСТАНТИН ПАВЛОВ
КМЕТ НА РАЙОН „ЛОЗЕНЕЦ”