Район „Искър“ обявява конкурс за заемане на 1 (една) свободна щатна бройка от длъжността "началник-отдел“ в отдел „Образование, култура, социални дейности, програми и проекти“

ОБЯВЛЕНИЕ

Столична община – район „Искър“, със седалище и адрес: гр. София, п.к.1592, бул. „Кръстю Пастухов” №18, на основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители     (НПКПМДС) и Заповед № РИС25-РД09-141/25.09.2025 г. на кмета на район „Искър“,

ОБЯВЯВА КОНКУРС

За заемане на 1 (една) свободна щатна бройка от длъжността „началник на отдел“
в отдел „Образование, култура, социални дейности, програми и проекти“

 в администрацията на Столична община – район „Искър“,
 длъжностно ниво съгласно КДА: 7 „Ръководно ниво 7Б“.
1. Минимални и специфични изисквания към кандидатите за заемане на длъжността началник на отдел „Образование, култура, социални дейности, програми и проекти“:
а) да отговарят на условията по чл. 7, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител;
б) да притежават минимална образователна степен – бакалавър;
в) област на завършено висше образование – педагогически науки; хуманитарни науки; социални, стопански и правни науки; изкуства.
г) професионален опит: не по-малко от 3 години, свързан с функциите на длъжността или придобит ІІІ младши ранг;
д) да притежават следните компетентности: Работа в екип; Ориентация към резултати; Фокус към клиента (вътрешен/външен); Комуникативна компетентност; Професионална компетентност; Управленска компетентност; Дигитална компетентност.
е) допълнителни изисквания и квалификации, носещи предимство: 
•    задълбочени познания в областта на местното самоуправление и местната администрация;
•    компютърни умения – много добро познаване и ползване на основните приложения на MS Office;
•    българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура (чл.14, ал.4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители).
2.    Начин на провеждане на конкурса: 
а) решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
б) интервю.
Тестът ще включва въпроси от областта на: Закон за предучилищното и училищното образование; Закон за културата; Закон за народните читалища; Закон за социалните услуги; Закон за хората с увреждания; Закон за закрила на детето; Закон за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА); Закон за държавния служител (ЗДСл); Правилниците и наредбите към горепосочените закони и други законови и подзаконови нормативни актове съотносими към работата на район „Искър“.
3. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
а) заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС);
б) декларация от лицето за неговото гражданство и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено от правото да заема длъжността, за която кандидатства (чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС);
в) копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителни квалификации; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението да се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението да се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома може да не се прилага;
г) копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит или придобития ранг като държавен служител, ако има такъв;
4. Документите следва да бъдат представени лично или чрез пълномощник в срок до 10 (десет) дни от публикуване на обявлението за конкурса, в деловодството на СО – район „Искър“, ж.к. „Дружба“, бул. „Кръстю Пастухов” №18, всеки работен ден от 8:30 до 17:00 часа. Документите може да се подават и по електронен път на адрес https://edelivery.egov.bg или изпратени на електронна поща delovodstvo@raioniskar.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и длъжностната характеристика ще се изпращат на кандидатите на посочения от тях e-mail. Телефон за контакт: 02/9790834 – „Човешки ресурси“.
5. Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страница на района: www.raioniskar.bg (в раздел „Работа при нас“) или на информационното табло на входа на сградата на район „Искър“, ж.к. „Дружба“, бул. „Кръстю Пастухов” №18 
6. Кратко описание на длъжността, съгласно утвърдената длъжностна характеристика: 
•    Организира, ръководи, планира, координира и контролира дейността на отдел „Образование, култура, социални дейности, програми и проекти”.
•    Прилага държавните изисквания в образованието, културата, социалните дейности и спорта.
•    Участва в развиването на мрежата  на учебните и детски заведения.
•    Участва в дейността по разработването на образователната и културна политика на района.
•    Участва в разработването и реализацията на съвместни проекти с държавни институции, неправителствени организации и фондации в областта на образованието, културата, социалните дейности и спорта.
•    Внася предложения за усъвършенстване на работата в областта на образователната, културната и социалната сфера.
7. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
Индивидуалният размер на заплатите ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в администрацията на СО –район „Искър“.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в съответната административна структура и притежават определения с КДА минимален професионален опит, се определят в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в съответната административна структура и имат професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността, се определят, както следва:
1. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година - в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
2. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години - в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
3. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години - в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността.
Образци на заявление за участие в конкурса и декларация по чл. 17, ал. 3 от НПКПМДС могат да се изтеглят от: www.raioniskar.bg.


ПЕТКО КРАЕВ
КМЕТ НА РАЙОН „ИСКЪР“

 

 

29/09/2025