Столична община обявява конкурс за длъжността „юрисконсулт“ - 1 работно място, в дирекция „Правни дейности“ при Столична община

Публикувано на 24.10.2025 г.

С П И С Ъ К
НА КЛАСИРАНИТЕ КАНДИДАТИ
 
за длъжността „юрисконсулт“ – 1 работно място, в дирекция „Правни дейности“ към направление „Правен и административен контрол“ при Столична община

 

Допуснати до тест, интервю и класирани:

Първо място
Л. Тодорова – 110,60 точки.

 


ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ...........................................
                                                                          /Стефан Дъров/


Публикувано на 06.10.2025 г.

                                                                           

С П И С Ъ К

НА ДОПУСНАТИ И НЕДОПУСНАТИ КАНДИДАТИ

За длъжността "юрисконсулт“ – 1 работно място, в дирекция „Правни дейности“ към направление „Правен и административен контрол“ при Столична община


Допускат се до конкурс – провеждане на тест и интервю, следните кандидати:

1. З. Янакиев – вх. № СОА25-ГР94-6945/23.09.2025 г.
2. Кр. Христов – вх. № СОА25-ГР94-6975/24.09.2025 г.
3. Г. Цветанов – вх. № СОА25-ГР94-6994/24.09.2025 г.
4. П. Керелов – вх. № СОА25-ГР94-7001/25.09.2025 г.
5. Л. Тодорова – вх. № СОА25-ГР94-7037/26.09.2025г.


Не се допуска до конкурс, следният кандидат:                Основание за недопускане:

В. Стойкова – вх. № СОА25-ГР94-7115/30.09.2025 г.  – не представя Декларация по чл. 17,  ал. 3 от НПКПМДС.

Допуснатите кандидати следва да се явят на 16.10.2025 г. от 10:30 ч. на ул. “Московска” № 33, етаж 1, официална зала, за провеждане на тест и интервю (при успешно преминаване на теста).


         

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ...........................................
                                                                   /Стефан Дъров/


Публикувано на 06.10.2025 г.
 

КРИТЕРИИ И ИЗИСКВАНИЯ
За длъжността "юрисконсулт“ – 1 работно място, в дирекция „Правни дейности“ към направление „Правен и административен контрол“ при Столична община

 

Комисията изясни начина за провеждане и прие критерии за оценяване на резултатите от теста и интервюто и подготви въпроси за интервюто. 
Комисията реши да бъдат подготвени 3 варианта на тест, с по 25 въпроса, с по 1 верен отговор, и определи изискващ се минимален резултат – 20 верни отговора от теста за допускане до интервю. Време за решаване на теста – 50 минути.
Комисията прие минимална средноаритметична оценка „4“ за успешно издържане на интервюто по критериите от формуляра за преценка, Приложение № 5 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДС. При интервюто оценяването ще се извърши по 5-степенната скала. 
Комисията определи коефициент „4“ при изчисляване на крайния резултат, по който се умножава  резултатът от теста, и коефициент „5“, по който се умножава средноаритметичната оценка от интервюто.
                  
І. Критерии за оценяване на интервюто:
1. Аналитична компетентност.
2. Ориентация към резултати.
3. Работа в екип.
4. Комуникативна компетентност.
5. Фокус към клиента (вътрешен/външен).
6. Професионална компетентност.
7. Дигитална компетентност.
    Други – по решение на конкурсната комисията.

ІІ. Оценяване на интервюто:
5 – напълно отговаря на изискванията на длъжността;
4 – в голяма степен отговаря на изискванията на длъжността;
3 – в средна степен отговаря на изискванията на длъжността;
2 – в малка степен отговаря на изискванията на длъжността;
1 – не отговаря на изискванията.


КОМИСИЯ:

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ...........................................
                                                                         /Стефан Дъров/

 


 

СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ГР. СОФИЯ, 1000, УЛ. „МОСКОВСКА“ № 33

 


На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните служители и Заповед № СОА25-РД09-3750/04.09.2025 г. на кмета на Столична община

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

 

За длъжността „юрисконсулт“ – 1 работно място, в дирекция „Правни дейности“ при Столична община 
Длъжностно ниво – 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 7.

1. Минимални изисквания за длъжността: 
- Образование – висше; 
- Образователна степен – „магистър“; 
- Минимален ранг за заемане на длъжността: V младши;
- професионален опит: не се изисква.

2. Допълнителни и специфични изисквания и квалификация: 
- Професионална област – Право;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, WORD, EXCEL;
- Удостоверение за придобита юридическа правоспособност (Нормативен акт: чл. 17, ал. 3, от АПК във връзка с чл. 32, т. 3 от ГПК);
- Познаване на следните нормативни актове: 
Закон за задълженията и договорите;
• Граждански процесуален кодекс;
• Търговски закон;
• Закон за достъп до обществена информация;
• Закон за местното самоуправление и местната администрация;
• Закон за административните нарушения и наказания;
• Закон за общинската собственост;
• Устройствен правилник за организацията и дейността на столичната общинска администрация“.

- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

3. Конкурсът да се проведе чрез: 
- Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията; 
- Провеждане на интервю.

4. Необходими документи за кандидатстване: 
- Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага; 
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова, служебна/осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг;
- Удостоверение за придобита юридическа правоспособност (Нормативен акт: чл. 17, ал. 3, от АПК във връзка с чл. 32, т. 3 от ГПК).

5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Да съгласува пълно, вярно, точно и своевременно относно спазване на изискването за съответствие, за законосъобразност, изготвя правни становища, осъществяван процесуално представителство, свързани с дейността на направление „Правен и административен контрол“ – заповеди, договори, решения по АПК и ЗДОИ, доклади до СОС, отговори на запитвания на физически и юридически лица и други. Оказва правна помощ при осъществяването на дейността на общинската администрация като дава мотивирани становища по правни въпроси. Осигуряване спазването на законността при осъществяване дейността на направлението в областта на правнонормативната дейност.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания; 
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.

6. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.

7. Адрес и електронна поща за подаване на документи: 
- Документите ще се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07:30 часа до19:30 часа;
- Документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail.

8. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: https://www.sofia.bg/

9. За информация: телефон 02/9377-259 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.

15/09/2025