Столична община обявява конкурс за длъжността "главен експерт" - 3 работни места, в отдел „Финансово-счетоводен“ към дирекция „Финанси“, направление „Финанси и здравеопазване“ при Столична община

На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители и Заповед № СОА25-РД09-3535/07.08.2025 г. на кмета на Столична община


ОБЯВЯВА КОНКУРС
 

За длъжността "главен експерт" – 3 работни места, в отдел „Финансово-счетоводен“ към дирекция „Финанси“, направление „Финанси и здравеопазване“ при Столична община
Длъжностно ниво – 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 5.

1. Минимални изисквания за длъжността: 
- образование – висше; 
- образователна степен – "бакалавър"; 
- професионален опит – 2 (две) години или минимален ранг за заемане на длъжността IV младши. 
2. Допълнителни изисквания и квалификация: 
- Професионална област – Социални, стопански и правни науки; 
- Компютърна грамотност – MS Office; 
- Познаване на действащото законодателство в областта на: Закон за държавния бюджет на Република България за 2025 г., Закон за счетоводството, Закон за данъците върху добавената стойност, Закон за публичните финанси;
- Нормативни актове, свързани с данъчното и осигурително законодателство;
- Указания, писма на Министерството на финансите, които са задължителни за изпълнение въз основа на нормативен акт, ДДС № 20/2004 г., ДДС № 14/2013 г., ДДС № 5/2016 г.;

- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Конкурсът ще се проведе чрез: 
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията; 
- провеждане на интервю. 
4. Необходими документи за кандидатстване: 
Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл
Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага; 
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова, служебна/ осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг; 
- Копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност.
5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Подпомага главния счетоводител и началника на отдел „Финансово-счетоводен“ при осъществяване на финансово-счетоводната, контролната и методическа дейност на Столична община, съобразно изискванията на нормативната уредба.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания. 
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
6. Основна работна заплата за длъжността: не по-малко от 1077 лева.
7. Адрес и електронна поща за подаване на документи: 
- документите ще се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07:30 часа до 19:30 часа;
- документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите да получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail. 
8. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: https://www.sofia.bg/.
За информация: телефон 02/9377-259 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.

11/08/2025