Столична община обявява конкурс за длъжността "главен юрисконсулт" - 1 работно място, в отдел „Правно обслужване и процесуално представителство“, дирекция „Инвестиционно отчуждаване”, направление „Архитектура и градоустройство“ при Столична община

 

СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ГР. СОФИЯ, 1000, УЛ. „МОСКОВСКА” № 33

На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № СОА25-РД09-3082/18.06.2025 г. на кмета на Столична община
 

ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
 

за длъжността "главен юрисконсулт" – 1 работно място, в отдел „Правно обслужване и процесуално представителство“, дирекция „Инвестиционно отчуждаване”, направление „Архитектура и градоустройство“ при Столична община
Длъжностно ниво – 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 4. 

1. Минимални изисквания за длъжността: 
- образование – висше; 
- образователна степен – "магистър"; 
- професионален опит – минимум 3 (три) години; 
- минимален ранг за заемане на длъжността – IV младши. 
2. Специфични изисквания: 
- удостоверение за придобита юридическа правоспособност 
(нормативен акт: чл. 17, ал. 3 от АПК във връзка с чл. 32, т. 3 от ГПК).
3. Допълнителни изисквания и квалификация: 
- Професионална област – Право.
- Допълнителна квалификация – познаване на действащото законодателство и съдебна практика, свързани с дейността на дирекция „Инвестиционно отчуждаване“ и с процесуално представителство. Познаване на европейското законодателство, относимо към осъществяваната дейност.
- Познаване на следните нормативни актове: Административнопроцесуален кодекс; Закон за общинската собственост; Закон за устройство на територията; Закон за устройство и застрояване на Столична община.
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
4. Конкурсът да се проведе чрез: 
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията; 
- провеждане на интервю. 
5. Необходими документи за кандидатстване: 
- Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага; 
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова, служебна/ осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг; 
- Копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност. 
6. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Осигурява спазването на действащата законова и подзаконова уредба при провеждане политиката на Столична община в сферата на отчуждително-обезщетителните процедури. Осъществява процесуално представителство пред съдилищата и други юрисдикции. Изразява становища и разработва предложения за решения на правни въпроси, свързани с дейността на дирекция „Инвестиционно отчуждаване“.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания; 
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата. 
7. Минимален размер на основната заплата за длъжността: не по-малко от 1 077 лева.
8. Адрес и електронна поща за подаване на документи: 
Документите ще се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявлението за конкурса в деловодството на Столична община, ул. “Московска“ 33, партер, всеки работен ден от 7:30 часа до 19:30 часа. 
Документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail.
9. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: https://www.sofia.bg/.
10. За информация: телефон 02/9377310 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.

25/06/2025