Фандъкова: Разширението на 3 км от метрото се изпълнява в срок

До момента са изпълнени 34% от разширението на метрото, което се строи за срок от 3,5 години

 

Продължава разширението на Третата линия на метрото от 3 км и три метростанции от ж.к. “Хаджи Димитър“ до ж.к. “Левски“. Към момента то се изгражда в срок и се очаква да завърши в края на 2025 г.

"Метрото променя средата, в която живеем, променя кварталите. След изграждането на разширението на третия лъч на метрото се очаква 50% от градския транспорт на София да се осъществява с метро" – каза Йорданка Фандъкова при проверка на метростанция „Тракия“, която е част от участъка ж.к.  "Хаджи Димитър" – ж.к. "Левски". На проверката присъстваха председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев и директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.

"Общо 217 млн. лв. защитихме за строителството на участъка през район „Подуяне“ по Националния план за възстановяване и устойчивост" – каза също столичният кмет.

Кметът Фандъкова информира и за това, че е провела среща с финансовия министър, на която са обсъдили възможността за отпускане на 40 млн. лв., които са заложени в държавния бюджет за участъка през „Слатина“ заедно с подвижния състав. "Имам уверението на министър Василев, че ще бъде внесен доклад, с който да бъдат отпуснати тези заложени в държавния бюджет 40 млн. лева, с които да може да се активира договора за подвижния състава и щом приключат съдебните процедури да може да стартира строителството.

Обсъдихме и въпроса с индексациите, за което също е необходимо да се предвидят средства в бюджета за 2024 г. Това е важно, за да не спре строителството на метрото, и надявам се да не се забави" – акцентира също кметът Фандъкова.

"До момента са изпълнени 34% от разширението на метрото, което се строи за срок от 3,5 години. Работи се по график, като се изгражда перонният участък на бъдещата метростанция "Тракия". Изградени са външните конструкции, носещите стени, покривната плоча, предстои да се изградят вътрешните конструкции" – уточни проф. Братоев. По думите му "това е един от най-трудните за строителство участъци, защото има много подземни води и се извършва при изключително тежки геоложки условия, което изисква прилагането на специални методи като водопонижаване, тампониране, анкериране, инжектиране" – посочи също проф. Братоев.

Общо 43 хиляди души ще бъде пътникопотокът през новите три станции и за тях са поръчани още осем метровлака.

Фотограф: Аделина Ангелова



 

 

12.09.2023