От днес започва да се реализира пилотен проект на Столичната община и платформата „Гражданите“ за подаване и обработка на сигнали на граждани.
Платформата се състои от уебсайт, мобилно приложение и чатбот с изкуствен интелект, в които граждани, институции, бизнеси и медии могат да подават сигнали за социални проблеми. Проектът ще се реализира в пет столични района: "Люлин", "Слатина", "Красно село", "Витоша" и "Лозенец". Ще се приемат сигнали, свързани с инфраструктурата, осветлението, чистотата, зелената система и други.
„Интелигентните решения за града предполагат използването на новите технологии във всички сектори: градски транспорт, екология, образование, включително и при комуникацията с гражданите. Основното предимство на платформата „Гражданите“ е, че с помощта на дигиталните технологии връзката между служителите, които отговарят за отделните направления, и гражданите е директна и много бърза. Работата на служителите може да се проследи, както и каква е реакцията след подаването на сигнала до решаването на конкретния проблем". Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова при представянето на платформата.
Сигналите могат да бъдат придружени със снимка, клип и да указват максимално точно мястото, което се визира в конкретния сигнал.
„Общината ще има и възможност да информира гражданите чрез платформата по определени теми, включително за предстоящи ремонтни дейности и събития, които са в близост до домовете и офисите им.“, каза още столичният кмет Фандъкова при представянето на проекта.
От 2 години Столичният инспекторат работи с платформата по темата изоставени и излезли от употреба автомобили. Общо 70 хиляди сигнала са подадени чрез платформата за нарушения на правилата за движение през изминалите две години, като над 200 от тях са за излезли от употреба моторни превозни средства.
Любопитното е, че в комуникацията може да се включи и нарушителят като отправи извинение . Ако извинението се приеме от подалия сигнала, снимката се скрива.