Международен Data Science хакатон за замърсяването на въздуха и разпознаване на изображения чрез AI

На 12 април 2019 г., по време на втората международна конференция за качеството на въздуха SOFAIR, започна петото издание на Data Science хакатон – Datathon 2019, организиран от Data Science Society. Участници от над 20 страни, включително и България, приеха предизвикателството да работят с реални данни за решаването на казуси с бизнес и социална значимост.
Първият казус, разработен съвместно от Telelink, Denkstatt, Зелена София, Визия за София и община София, се фокусира върху идентифициране на различните фактори за замърсяването на въздуха в София и взаимовръзките между замърсителите, които влияят на цялостната картина на замърсяването в различни локации в столицата. Работата по казуса е естествено надграждане на тази от предишен Datathon през 2018.
Целта на задачата е да се постигне усъвършенстван подход за проучване на различните зависимости, корелации и фактори, които определят замърсяването на въздуха. Това е следващата стъпка към цялостния поглед върху социалната тема за качеството на въздуха в София, базирано на анализ на данни.
Първият Datathon на тема замърсяването на въздуха бше проведен през октомври 2018 г., отново със съдействието на Зелена София. В него взеха участие 147 експерти и ентусиасти и победителите представиха техните прогнозни модели в Лабораторията за иновации – Sofia Lab.
Datathon 2019 е една от инициативите на Data Science Society в подкрепа на open source културата! В рамките на 48 часа Data Science експерти и ентусиасти придобиха безценен опит с данни, събрани и подготвени специално за международното издание на хакатона. Всички казуси и решения ще бъдат публично достъпни като основа за разработване на иновативни проекти и обучение в сферата на науката за данни.
Най-добрите отбори от няколко точки по света, сред които са ученици от ТУЕС и студенти от Американския университет в Ливан, ще представят своите Machine Learning решения на официално закриване със специални гости Йорданка Фандъкова, представители на бизнеса и образованието. Финалите на Datathon-a ще се състоят на 16 април в Sofia Lab, като всеки, който има желание, е поканен да се присъедини с безплатна регистрация!
Вторият от казусите, предоставен от Kaufland, е свързан с обработката на изображения на продукти, направени в магазин, като задачата беше да се идентифицират дадените артикули, тяхната наличност и локализиране по рафтовете. По този начин автоматично би могло да се информира персоналът за нередности или преместване на продуктите, както и за намаляване на наличността по рафтовете на някои от тях.