Фандъкова: Предстои подготовката на бранд за София като туристическа дестинация

През 2019 г. посетилите София туристи са с 3,5% повече в сравнение с 2018 г.

"Столичната община активно работи за изграждане на визията за София като утвърдена туристическа дестинация и модерен европейски град. В приетата от Столичния общински съвет “Стратегия за развитие на София като туристическа дестинация 2017 – 2030 г.“ и съпътстващите документи е предвидено утвърждаването на туризма в града чрез създаването на бранд на София. Тази година ще започне работата по подготовка за създаване на бранд на София като туристическа дестинация." Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова на откриването на Седмата годишна среща на Националния борд по туризъм.

"София е част от утвърдения от Министерство на туризма Софийски туристически район. Очаква се разработването от Министерството на маркетингова стратегия за района и е важно да има синхрон между двата документа, които ще се създават" – посочи също кметът.

По думите ѝ: „Успешни градове са тези, които работят за имиджа си и за доверието между институциите и различните градски общности и бизнеса. Само така София ще стои стабилна в конкуренцията за хора, бизнес и инвестиции спрямо останалите привлекателни дестинации в Европа и света."

В своето изказване Йорданка Фандъкова съобщи че, "по данни на НСИ, туристите през 2019 г., посетили София, са 1 160 162 лица, което е с 3,5% повече в сравнение с 2018 г. В челните места са чуждестранните туристи от Германия, Израел, Гърция, Италия. Това са традиционни генериращи пазари за София. Увеличава се и броят на туристите от далечните пазари – САЩ, Канада, Австралия.

Устойчивият ръст на туристите в столицата изведе града в редица класации: София е на второ място в Европа по ръст на чуждестранните посетители – 15,2% според годишната класация Mastercard Global Destination Cities Index 2018. София попада и сред петте европейски града с най-висок ръст на чуждестранните туристи за периода 2009 – 2017 година със среден ръст от 9%.

София работи за въвеждането на повече дигитални услуги за гражданите и бизнеса. Чрез стратегията за дигитална трансформация на София целим да създадем повече електронни услуги за граждани и за бизнеса."

Кметът на София посочи също, че общината продължава да инвестира в разкриване на културно-историческото наследство на града, като предстои работа по проектите на площад „Света Неделя“ и църквата „Свети Спас“. Друга важна възможност за развитието на туризма в града са инвестициите в използването на минералните води и възстановяването на знакови сгради като банята в Банкя, която се очаква да бъде завършена през есента; предстои да започне работа по баните в „Овча купел“ и „Горна баня“, които бяха предоставени от държавата за управление на общината.

14.02.2020