Район "Илинден" обявява конкурс за назначаване на държавен служител на длъжността "главен експерт" в "Център за административно обслужване"

                                                                                               

О Б Я В Л Е Н И Е


 
СТОЛИЧНА ОБЩИНА – РАЙОН „ИЛИНДЕН“, със седалище и адрес: гр. София, ж.к. „Захарна фабрика“, ул. „Билянини извори“ № 10, вх. Б, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № РИЛ25-РД09-367/26.09.2025г. на кмета на район „Илинден“

 

ОБЯВЯВА  КОНКУРС
ЗА НАЗНАЧАВАНЕ НА ДЪРЖАВЕН СЛУЖИТЕЛ ПРИ СЛЕДНИТЕ УСЛОВИЯ:

I. ЗА ДЛЪЖНОСТТА:
–Главен експерт в Център за административно обслужване
– Експертна, наименование на длъжностно ниво по КДА:
Експертно ниво 5

1. Кратко описание на длъжността:
•    Изготвя анализи, доклади и отчети, свързани с работата на Центъра за административно обслужване.
•    Въвежда информацията за административните услуги и режимите в Интегрираната информационна система на държавната администрация.
•    Вписва в регистъра на административните услуги, приведените в Наредбата за административния регистър, обстоятелства и последвалите промени в тях в изискуемите срокове.
•    Приема електронни заявления и извършва съответната административна услуга в срок, подписва с квалифициран електронен подпис и връчва издадените документи на заявителя срещу платена такса.
•    Изготвя справки и изпълнява и други възложени от ръководството в рамките на компетентността на ЦАО.
•    Изпълнява задачи, възложени от ръководството на районната администрация, свързани с подготовката и провеждането на избори, референдуми и преброяване на населението.
•    Осигурява и предоставя подробна информация относно всяка предлагана електронна административна услуга.
•    Следи дейностите в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) и при възникване на технически/комуникационен проблем за изпращане/получаване на документи, чрез СЕОС, уведомява секретаря на Района.
•    Изготвя обобщена справка, при поискване, съдържаща информация за броя на входящите и изходящите документи получени и изпратени чрез СЕОС и установените проблеми при работата със СЕОС.
•    Създава и поддържа в актуално състояние електронните лични регистрационни картони (ЛРК) на всички лица, подлежащи на вписване в регистъра на населението.
•    Води правилно и законосъобразно регистрите по гражданско състояние и регистъра на населението.
•    Ежедневно обработва актуализационни съобщения за всички настъпили изменения в личните данни на лица с постоянен адрес, проверява верността на отразените данни в електронния личен регистрационен картон и при необходимост коригира, след представяне на официален документ.
•    Ежедневно изпраща направените актуализационни съобщения за електронна обработка в Локална база данни „Население“ и отразяване в Националния регистър на населението.
•    Издава различни видове удостоверения по искане на гражданите по образец въз основа на регистъра на населението – за семейно положение, семейно положение – съпруг и деца, за идентичност на име, за родените от майката деца, за наследници, за постоянен и настоящ адрес, за сключване на граждански брак в чужбина и други

2. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността
2.1. Образование: висше, образователно-квалификационна степен – „бакалавър“;
2.2. Област на висше образование – педагогически науки, хуманитарни науки, социални, стопански, технически  и др науки;
2.3. Професионален опит – две години, свързани с функциите на настоящата дейност и/или минимален ранг – IV младши

2.4. Работна заплата – 1077-2800 лева
Индивидуалният размер на основната заплата за длъжността се определя в степен на основна заплата в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в СО – район „Илинден“.

2.5. Да познава – нормативната уредба, свързана със задълженията му като държавен служител, Закона за администрацията, Закона за държавния служител, Закона за местното самоуправление и местната администрация, Закона за гражданската регистрация, Семейния кодекс, Изборния кодекс и всички правилници и наредби, отнасящи се до гражданското състояние и регистрация.
2.6. Да притежава знания и умения за обработване на информация, създаване на дигитално съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността (дигитална компетентност).

2.7. Допълнителни умения и квалификации:
Компютърни умения – Microsoft Office (Word, Excel), Internet.

На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

3. Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност: 2.

II. РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И НАЧИН ЗА УЧАСТИЕ В КОНКУРСА

1. Начин на провеждане на конкурса:
– решаване на тест и
– интервю.

2. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
2.1. Писмено заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС);
2.2. Декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответния ред от правото да заема определена длъжност;
2.3. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (според изискванията за длъжността); ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в регистъра на завършилите студенти и докторанти, поддържан от Министерството на образованието и науката, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
2.4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина, както и други допълнителни документи, удостоверяващи областта, в която е придобит – длъжностна характеристика, граждански договор и др.) или придобития ранг като държавен служител.

3. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурса
3.1. Документи за участие в конкурса могат да се подават:
3.1.1. В деловодството на СО – район „Илинден“ – гр. София 1309, ж. к. „ Захарна фабрика“, ул. „Билянини извори“ № 10, вх. Б, стая № 116, лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.
3.1.2. По електронен път на следния електронен адрес: info@ilinden.sofia.bg в zip или pdf файлов формат, като в този случай заявлението по т. 2.1. и декларацията по т. 2.2. следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

3.2. Срок за подаване на документите – подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в 10-дневен срок от публикуване на обявлението. Краен срок за подаване – 09.10.2025 г. до 17.00 часа.

4. Уведомяване на кандидатите при подаване на документите
Документите на кандидатите да се приемат от служители в звеното по Човешки ресурси към отдел „ФСДЧР“, при спазване на разпоредбите на чл. 17 и чл. 18 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, като:
4.1. Всеки кандидат да бъде уведомен за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
4.2. На всеки кандидат да бъде връчена длъжностната характеристика за конкурсната длъжност.
4.3. При подадени документи по реда на т. 3.1.2. информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
4.4. Да се регистрират само заявленията, към които са приложени всички изискуеми документи.

5. Места за обявяване на информация, свързана с провеждането на конкурса
Списъците и всички съобщения във връзка с провеждането на конкурса да се обявяват:
– на интернет страницата на СО – район „Илинден“ – www.ilinden.bg.

За контакти: 0882 62 87 41 – Човешки ресурси.

Д-Р ЕМИЛ БРАНЧЕВСКИ
Кмет на СО – район „Илинден“

                              

29/09/2025