Обратно Фандъкова: Започва изграждането на двупътния тунел на третия лъч на метрото от „Красно село” до Малък градски театър
Започва изграждането на тунела от третия лъч на метрото – от ул. „Житница” в кв. „Красно село” до Малък градски театър. Първите 12 км от третия лъч ще бъдат готови през август 2019 г.
Благодарение на всички, които работят толкова активно, може да напредваме чувствително с изграждането на метрото. Метрото е най-големият транспортен и екологичен проект за нашия град, променящ градската среда, създаващ удобства за гражданите при тяхното придвижване. Метрото е проект, посочен за пример от Европейската комисия. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова днес по време на началото на работата на машината „Витоша“, с която ще бъдат изграден 7 км двупътен тунел от третия лъч на метрото.
Тунелопробивната машина, която тежи 1400 тона, беше изработена в Германия и транспортирана на части до стартовата шахта в „Красно село“.
Кметът Фандъкова благодари на г-н Огнян Златев, ръководител на Представителството на ЕК за България, на правителството на Борисов, при което трета линия бе първият одобрен за финансиране от новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ проект. Благодари на строителите и екипа на инж. Стоян Братоев – изп. директор на „Метрополитен“ ЕАД, за активната работа.
Тунелопробивната машина ще стигне до Малък градски театър в кая на 2018 г., за да може през втората половина на 2019 г. да бъдат готови първите 12 км и 12 метростанции от третия лъч, посочи също Фандъкова и подчерта, че гражданите очакват да работим в срок и качествено.
Общата стойност на 12 км от третия лъч на метрото, заедно с 20 метровлака и ново депо, е 500 млн. евро. Общото съфинасиране от Столична община е 99 млн. евро.
Големи са екологични ползи от изграждането на метрото в София. С построените две линии досега спестяваме 75 хил. тона вредни емисии, а с изграждането на третия лъч те ще бъдат 90 хил. тона годишно. Още 130 хил. пътници ще ползват метрото в ежедневните си пътувания.
Фотограф: Гео Калев