Обратно Фандъкова: Дигитална карта на образованието ще информира бизнеса за обучаваните кадри

Дигитална карта на образованието ще показва на предприемачите къде и какви кадри се обучават в София. Това каза кметът Йорданка Фандъкова по време на национална дискусия, организирана от КРИБ и в. "Стандарт", на която бизнесът и институциите обсъждаха развитието на професионалното образование.
В тази карта всеки предпримач може да провери какви училища има и най-вече профилите и професионалните паралелки в тях. Дигиталната карта ще съдържа информация за специалностите и професионалните направления, по които се обучават ученици в над 200 държавни, общински и частни училища, професионални гимназии и университети в София.
Очаква се картата, която се изготвя от общинската агенция за инвестиции, да бъде готова през септември. Бизнесът, който инвестира в София е привлечен от града заради комплекс от фактори, но един от основните, е квалифицираната работната ръка. Първият въпрос, който задават новите предприемачи на екипа на Общинската агенция за инвестиции е именно за подготовката и квалификацията на работната ръка.
Важен е диалогът между институциити и бизнеса. Заедно с министерството на образованието ще насърчаваме училищата и професионалните гимназии да разкриват специалности, които са важни за бизнеса, каза Фандъкова. Според Йорданка Фандъкова трябва да бъде намерен механизъм подготвените кадри да останат в страната, което няма как да се случи без активното участие на бизнеса. И допълни, че вече е дошло време за диалог и съвместни действия, които да помогнат задълбочаващия се проблем с кадрите да бъде решен.
В момента има недостиг на технически и инженерни специалисти. В София се планира и създаването на две нови специалности. Първата е среден кинотехник, който да бъде добре подготвен и да може веднага да работи в киноиндустрията. Също така работим за създаването на средно училище за сигурност, каза също Фандъкова. Завършилите училището по сигурност ще могат да работят не само в частните, но и в държавнте структури по охрана.