Назад

София въвежда 150 електронни услуги

27.01.2020 г., стр. 14

Столичната община ще въведе дигитална платформа за предоставяне на над 150 услуги на гражданите и бизнеса онлайн.

В платформата ще има обобщена информация за социално-икономическия живот в града, а освен това ще бъде и централизирано място за заявяване на услуги и обмен на документи с администрацията. Платформата е част от внесената за обсъждане в Столичния общински съвет „Стратегията за дигитална трансформация" на София.

С нея се цели подобряване на услугите и качеството на живот и чрез обръщане на административните услуги към бизнеса и гражданите. Предвижда се свързване на общината със системите на другите институции и регистри, включително и с цел за автоматично излъчване на документи.

Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управление на града. Тя ще стартира и с увеличаване на електронните услуги от 50 до над 150, като в срок от една година ще се стартира с първите. 15, които са най-използвани. По данни на ЕС отварянето на административните данни може да доведе до 1,8 млрд. евро спестени разходи.