Назад

След 3D проучване на сградите в центъра София приема топла палитра


21.12.2020 г., с. 9

 

След 3D проучване на сградите в центъра

София приема топла палитра

Столицата със свой шрифт като Лондон и Ню Йорк

Стилово единство и аристократичен дух

 

Сградите в центъра на София ще грейнат в топли и стилни цветове, модерни бутикови тенти, фасадно осветление, а столицата вече има и собствен шрифт, по подобие на Лондон и Ню Йорк. Само преди дни общинските съветници в СОС приеха Наредбата за градска среда, която зонира София и постави приоритетите в развитието на града. Столицата ще има 7 зони, като в Зони 1 и 2 попадат централните улици и булеварди, а последната - седма включва индустриалните територии.

Цветовете в сърцето на столицата създават настроение, варират в топлите гами на светло сивото и слънчево жълтото през шоколадово и малина до капучино и са специфицирани по цветовата скала NCS-INDEX. Планирането им е извършено чрез 3D проучване на сградите, а за улеснение на собствениците и ползвателите в направление “Архитектура и градоустройство” са изработени приложения и стандарти са: схемата на зонирането на града, стандартите за шрифта, който ще се използва за официалните надписи, стандарта за уличните табели, за туристическите табели и стандарта за оформление на фасадите в Зона 2 на централната градска част.

Шрифтът на София е изработен от екип на Художествена академия и вече се ползва от общински предприятия, както и по информационните табели на града. Шрифтът е разработен в няколко варианта, четивен е и посланието му е да казва: “Аз съм София!”.

По мнението на проектанти и архитекти София най-после ще има европейска визия със собствен цвят в центъра си като Париж и Виена. Миксът от надписи, цветове и шрифтове ще донесе повече хармония в градската среда, а партерните етажи, характерът на дограмите и всички детайли ще доведат до стилово единство и ще разкрият аристократичния дух на стара София.

 

Бонуси

Общината дава безплатни проекти

Наредбата за рекламата предоставя възможност на етажни собственици да получат допълнителна възможност да рекламират в т. нар. първа зона - да поставят рекламно послание на фасадното скеле. По подобен начин вече доста обекти в София предоставят рекламни площи, където зад фасадното скеле се извършват ремонтни дейности. Така етажните собствености да придобият допълнителна възможност за финансиране на фасадните намеси. Друг начин за финансиране е програмата за културно наследство, която Столична община създаде. Сгради – паметници на културата, могат да участват в безплатно изработване на инвестиционни проекти до издаване на разрешение за строеж. Така собствениците получават и допълнителни бонуси и се подпомага етажната собственост.