Назад

С третата линия подземната железница вече работи в мрежа

27.08.2020 г., с. 5


С третата линия подземната железница вече работи в мрежа

400 000 души ползват метрото в София

2000 души участват в строежа на трасето от „Красно село“ до „Хаджи Димитър“

До 30 камери на всяка от новите станции
 

400 хиляди души всеки ден ще могат да ползват метрото в София. Това стана ясно след като бе открит първият етап от третия лъч на подземната железница, свързващ кварталите „Хаджи Димитър“ и „Красно село“. Очакванията са той да се ползва от 60 хиляди души дневно. На церемония на спирка “Медицински университет” кметът на София Йорданка Фандъкова, шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев и транспортният министър Росен Желязков прерязаха лентата на 8 км отсечка с 8 станции.

Новите спирки ще носят имената - „Красно село/Цар Борис III“, бул. „България“, „Медицински университет“, „НДК 2“, „Патриарх Евтимий“, „Орлов мост“, „Театрална“ и „Хаджи Димитър“, като всяка от тях има отличителен стил. На всяка спирка ще има от 12 до 30 камери в зависимост от броя на входовете и зоните за наблюдение.

Близо 2000 души са участвали в изграждането на новата метроотсечка. Кметът на София Йорданка Фандъкова честити на всички новата придобивка. „Днес е важен ден за София, защото се реализира план, заложен преди 48 години – изграждане на софийското метро с три линии. Досега имахме две линии, които се пресичат, а днес градът ни вече има истинска метромрежа, която ще продължим да разширяваме. Тя е дълга 48,2 км., а само преди десетина години беше 9,6 км. Започнахме от 70 хил. пътници на ден, а от днес вече 400 хил. души ще могат да пътуват с метрото всеки ден“, отбеляза кметът. Тя изрази благодарност към жителите на града, строителите на подземната железница, правителството, общинския съвет, както и на Европейската комисия. Фандъкова цитира и поздравително писмо на комисаря по “Кохезия и реформи“ Елиза Ферейра. Кметът подчерта също, че за 10 години общината е успяла да осигури над 2 млрд. лв. за строителството на метрото, от които половин милиард са собствени средства. „Този проект трябва да обединява независимо от партийните интереси”, категорична бе Фандъкова и съобщи, че се подготвя обществената поръчка за последните два етапа от третия лъч на метрото, който минава през „Цариградско шосе“, „Арена Армеец“ и квартал „Слатина“.

От своя страна шефът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев призна, че централният участък на третата линия е бил най-тежък за строителство и с най-лоши условия. Често по трасето са се налагали извънредни дейности, заздравяване на почвата, смяна на режещите инструменти на къртицата, след като абразивен пясък ги е счупил и дори преместване на част от коритото на Перловската река. Братоев припомни, че цялата трета линия ще има 21 км трасе с 21 станции и ще вози по 210 000 пътници дневно. Вторият етап от третия лъч, който ще бъде от „Красно село“ до Горна баня, трябва да бъде пуснат в началото на следващата година.

Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че днес е ден за поздрави, но и за благодарност към всички участвали в реализирането на проекта. “Целта на всички усилия е да се предостави добра услуга за софиянци”, каза Желязков.

По новата линия машинистите ще са с ограничени функции, защото влаковете имат автоматичен режим на работа. Освен това на новите станции ще има стъклени прегради срещу инциденти с височина 1,6 м, които ще разделят пероните и влака. С пускането на новите 8 станции общият брой на действащите спирки на метрото ще станат 43, а дължината на линиите ще достигне 48 км.

 

Бойко Борисов: За 11 години построихме 40 км

„С огромни инвестиции само за 11 години дължината на метрото се увеличи с близо 40 км. Строим еднакво качествено както в Европа, но за много по-ниска цена”. Това написа премиерът Бойко Борисов във Фейсбук по повод пускането на новия лъч. Той коментира, че софийското метро е най-красивото и най-евтиното в Европа. „Затова като някой ми заговори за корупция в България - аз му показвам метрото“, написа още Борисов и също изтъкна, че това е била най-трудната отсечка за строителите. Премиерът подчерта, че по сложни терени се строели и Южната дъга на София, магистралите "Хемус", "Струма" и "Европа", както и газопроводите. "Но ние няма да се откажем. Защото нашата сила е в действията. Останалите могат само да говорят. Затова преди нас имаше само 10 км метро и магистрала до Правец“, допълва министър-председателят.

 

US посолството: Честито, София!

Посолството на САЩ ни похвали за метрото в публикация във Фейсбук. "Ние, служителите на Посолството на САЩ, сме големи почитатели на стилната и експедитивна мрежа на метрото в София. Много се радваме, че днес ще бъде открита новата трета линия на метрото. Честито, София – с нетърпение очакваме да пътуваме с него", написаха от US посолството.