Назад

Повече места за паркиране на жителите по трасето на трамвай № 5


09.04.2021 г., с. 5

 

Ремонтът на релсите започва в събота

Повече места за паркиране на жителите по трасето на трамвай № 5

Обособяват зони за велосипедистите

 

Столичният общински съвет прие облекчение за гражданите, които живеят около трасето на трамвай № 5, което предстои да бъде ремонтирано. Причината е, че ремонтните дейности ще доведат до сериозни затруднения на живеещите при намиране на паркоместа в конкретната подзона, в която имат право да спират, ако притежават стикер. Затова, докато тече ремонтът в участъка от пл. „Руски паметник" до бул. „Христо Ботев", хората, които имат право да паркират в подзона 8, която е между бул. „Ген. М. Д. Скобелев", бул. „Тодор Александров", бул. „Христо Ботев", ще могат да спират и в подзона 31 - бул. „Ген. Едуард И. Тотлебен", ул. „Йоаким Кърчовски", ул. „Добруджански край", бул. „Ген. М. Д. Скобелев"; и в подзона 32 - бул. „Ал. Стамболийски", бул. „Ген. М. Д. Скобелев", ул. „Добруджански край", ул. „Камен Андреев", ул. „Охридско езеро" и ул. „Гюешево". Ремонтът на трасето на трамвай №5 започва на 10 април и ще продължи две години. Това е най-големият ремонт, който ще започне в София тази година. Той е разделен на два етапа. Обособени са две зони за пешеходно преминаване през релсовия път, кореспондиращи на ул. „Ивайло" и ул. „20 април". Развита е двупосочна велоалея в северната разделителна зона. В габарита между релсовия път и локалните платна са разположени и две пешеходни алеи с озеленяване и зони за отдих.Предвидени са и велостоянки.

Първата година ще се реконструира участъкът от площад „Македония" до „Бъкстон". Така в този участък трамваите спират от събота. От Столичната община обявиха, че ще бъдат пуснати заместващи автобуси, които ще спират на временни спирки, припокриващи тези на трамвая. В час пик рейсовете ще се движат на 5 - 6 минути.

Автобус 260 също ще спира на всяка една от новите временни спирки, който също ще бъде редовен. Включен е и ремонт на платната на ул. „Алабин" и в „Княжево". На площад „Македония" между бул. „Христо Ботев" и „Руски паметник" ще бъде изграден линеен парк с трева между релсите, с храсти, с дървета, със зони за отдих, пейки и велоалея. Догодина ремонтът ще продължи от „Бъкстон" до „Княжево". Вече са доставени и 13 нови мотриси, които ще се движат по новите релси. Новите возила са нископодови и са пригодени за хора с увреждания. Към момента, за да не стоят на склад в депото, трамваите се движат по трамвайна линия 18. Освен подмяната на релсите, ще бъде сменена контактно-кабелната мрежа и ще се изградят нови перони спирконавеси и видеонаблюдение.

Над 50 000 души се качват на трамвай номер 5 всеки ден. Според пътуващи по трасето то е амортизирано до такава степен, че вече е опасно. „Линията е с много дупки и трамваите подскачат. Карането по разписание е трудно за изпълнение", казва ватман, който пътува по линията. На мястото на мотрисите по трасето ще се движат 17 автобуса. „Със сигурност автобусите ще са малко по-неудобни за хората от самия трамвай, но е за хубаво", обясни неотдавна зам.-кметът на София инж. Ангел Джоргов.