Назад

София тегли до 60 млн. евро от ЕИБ за израждане и ремонти на основни пътни артерии в града

 


11.01.2021 г., с. 2

 

 

ПОД ЛУПА: Метрото с половин милион пътници през пролетта 

 

Става 52 км с пускането на спирките до "Горна баня"

 

София тегли до 60 млн. евро от ЕИБ за израждане и ремонти на основни пътни

артерии в града

 

МАРИЯ НИНОВА

Над 500 хиляди пътници ще обслужва метрото през пролетта. Това ще стане с пускането на втория етап от третия лъч на метрото от „Красно село" до Горна баня. По последни заявки от страна на „Метрополитен" подземната железница

В „ОВЧА КУПЕЛ" ТРЯБВА ДА ЗАРАБОТИ ДО КРАЯ НА МАРТ.

Данните са от доклад на зам.-кметовете по финанси и строителство - Дончо Барбалов и Ангел Джоргов, с който общината заявява намерение да тегли заем до 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), а решението ще бъде гласувано от Столичния общински съвет в четвъртък.

Новите спирки, които ще бъдат пуснати, са „Овча купел", „Мизия", „Овча Купел II" и Горна баня. С тях дължината на подземната железница ще достигне 52 км с 47 метростанции. „Очакванията са делът на метрото в градския транспорт да достигне до 40%, а намалението на вредните газове - 90 000 т годишно". Цялата трета линия ще има 21 км трасе с 21 станции. Тази година трябва да започне и работата по участъка от „Хаджи Димитър" до "Левски Г". Относно заема от ЕИБ, общината има намерение

ДА ИЗТЕГЛИ ПАРИТЕ ЗА 20 ГОДИНИ,

които да изплаща с бъдещи приходи на кметството. Идеята е проектите да започнат да се реализират следващите 5 години, а лихвата ще бъде 0,35%. Общината е разработила два списъка с ремонти - основен и резервен. В основния влизат изграждането на т.н. „Зелен ринг" за колоездачи и пешеходци между гара „Пионер" и квартал „Слатина", разширяването на бул. „Тодор Каблешков" от ул. „Луи Айер" до бул. „Черни връх", ремонта на бул. „Копенхаген", с който ще се направи връзка с „Цариградско шосе" и метрото в „Младост 3". С европарите може да се разшири и бул. „Ломско шосе" от кръговото кръстовище при едноименната станция на метрото до Околовръстния път. Предвижда се също ремонт на тунела при НДК и трамвайното трасе с цел идващите от бул. Скобелев" при Петте кьошета ще се качват на рампа и така да ще минават по покрива на тунела. Рехабилитация на тунела в „Люлин" също е в основния списък на кметството. В резервния списък остават изграждането на Западната тангента, реконструкциите на булевардите „Джеймс Баучер" и „Рожен" и др.