Назад

Общинският съвет одобри проект за визия на града

24.07.2020 г., с. 6

 

Общинският съвет одобри проект за визия на града

Част от жълтите павета летните уикенди

Масов е-транспорт и градини по покривите, велопаркинги край спирките

 

МАРИЯ НИНОВА

Част от жълтите павета в София се освобождават от автомобили през уикендите от 31 юли до края на август. Става въпрос за пространството по бул. „Цар Освободител", от ул. „Г. С.  Раковски" до бул. „Дондуков", по което ще се движат само пешеходци от 19,30 часа в петък до 16,30 в неделя в рамките на следващия месец. Това реши Столичният общински съвет, като прие проекта „Зелени улици". Пешеходци ще могат да се разхождат в същия времеви интервал свободно и по ул. "Княз Александър I" до ул. „Ген. Йосиф В. Гурко" и ул. „Леге" от ул. „Съборна" до пл. „Атанас Буров". От края на юли до 22 септември пък от коли за уикендите се освобождават ул. "Иван Вазов" от ул. „6-ти септември" до ул. „Кузман Шапкарев" и ул. „Иван Шишман" от ул. „Юрий Венелин" до „Граф Игнатиев". Хората, които имат гаражи и дворни места в тези участъци, ще могат да ги използват без проблеми.

Масовият транспорт в София само на електричество, велопаркинги край спирките, повече пространства за пешеходци, висококачествено образование в целия град, фасадите и покривите на сградите да бъдат покрити с растителност. Това са част от идеите, заложени в проекта за развитието на столицата до 2050 г. „Визия за София", който беше приет от Столичния общинския съвет вчера.

Инициативата за начертаване на плана как да изглежда столицата в бъдещето стартира през 2017 г.

Основните приоритети във „Визия за София" са пет:

- компактен, многообразен и адаптивен град, управляващ умело ресурсите си и включващ гражданите в решението за бъдещето. Документът ще служи за основа за актуализация на Общия устройствен план на града

„Съставянето на „Визия за София" беше нетрадиционен, задълбочен, широкообхватен и широко включващ процес. В него участваха граждани и граждански групи от различни части на общината, опитни експерти от различни сфери, членове на неправителствени организации и на политически партии, предприемачи и администратори. В рамките на две години и половина успяхме да извършим десетки изследвания, да структурираме и анализираме огромно количество данни и да въвлечем хиляди заинтересувани страни. Подобен процес отдавна не е правен в София. Визията определя посоката за развитие на Столичната община за следващите три десетилетия", коментира Любо Георгиев, ръководител на проекта.

Относно транспорта в града се залага превозните средства да са на чести интервали, а отделните линии да са със синхронизирани разписания, което ще позволява лесно и бързо прекачване при смяна на направленията. Предвижда се и да бъдат изградени велопаркинги край спирките, а по основните линии да има възможност за превоз на велосипеди. В документа се залагат по-безопасни и приятни пешеходни маршрути.

За зеленината в града се планира градските паркове да увеличат значително площта си, уличното озеленяване да е непрекъснато, а покривите и фасадите на много сгради да са покрити с растителност. Зеленината трябва да се развива и в междублоковите пространства с цел осигуряване на благоприятен микроклимат.