Назад

Фандъкова: Метрото пести вредни емисии

11.12.2020 г., с. 6

Започна подмяната на стари печки в София

 

Започна подмяната на отоплителните уреди на твърдо гориво с по-екологични в София, съобщиха от Столичната община. Първите отоплителни уреди по пилотната фаза на Програма LIFE вече се монтират в районите Нови Искър и Искър. Демонстративната фаза включва подмяната на отоплителните уреди на 140 домакинства.

По Програма LIFE предстои да бъдат подменени отоплителните уреди на близо 5000 домакинства. В проекта са включени кварталите „Требич“, „Филиповци“, „Абдовица“ и „Димитър Миленков“ и селата Волуяк, Мрамор, Кубратово, Световрачене, Негован, Чепинци, Казичене, Бусманци и Кривина.

През тази година след информационна кампания бяха одобрени първите 140 кандидати, които са включени в демонстративната фаза. През април ще продължи набирането на кандидати до изчерпването на пълния брой до 5000 домакинства. Като цяло по програмата ще бъдат подменени отоплителните уреди на около 9500 домакинства, като общият брой уреди, които ще бъдат доставени и монтирани обаче, ще бъде над 14 600, в това число до три климатика на домакинства, пелетни устройства за отопление и котли на газ и отделно ще бъдат доставени и 11 023 радиатора за вътрешносградните инсталации на домакинствата. Предстои програмата да бъде отворена отново от началото на следващата година, когато отново ще могат да се подават заявления за участие в районните администрации по местонахождение на имота, за който се кандидатства.

„Днес, когато климатичните промени и чистотата на въздуха са новото предизвикателство пред европейските градове, хората, ангажирани с намиране на решения на национално и местно ниво, разглеждат железопътния транспорт като възможност за по-малко вредни емисии и по-чиста околна среда“. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова по време на видеоконференция „Европейска година на железопътния транспорт - очаквания, приоритети и предизвикателства“, съобщиха от „Московска“ 33 . По повод екологичната роля на метрото за чистотата на въздуха в града тя посочи, че подземната железница спомага за редукция на трафика с 25% и намаляване на вредните емисии с 90 000 тона годишно. „Моята лична цел е, както и досега, да не допусна строителството на метрото на София да спре“, обяви столичният кмет.