Назад

Градският транспорт в София ще е по-начесто, влагат още 15 млн. лева

Идея: временни паркинги по големите булеварди, за да не влизат коли в центъра при рискови замърсявания на въздуха

Даринка Илиева

С 15 млн. лв. повече са средствата за градски транспорт в София през 2018 г. За сектора са предвидени общо 258 млн. лв.

Удължаване на част от линиите, повече коли и скъсяване на интервала на движение, обяви шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров пред общинските съветници от транспортната комисия на СОС. Транспортната задача се увеличава със 761 000 км спрямо 2017 г. и е общо 60,1 млн. км, обясни той.

Повече трамваи ще обслужват линиите № 3, 5 и 20, тролейбуси - линиите № 2, 4 и 8.

По-често ще се движат и автобусите по линиите № 4, 5, 20, 21/22, 26, 67, 73, 74, 76, 83, 94, 102, 111, 117, 119, 120, 204, 280 и 404.

Транспортната комисия ще гледа доклада за икономическата рамка на следващото си заседание. Шефът на групата на БСП в СОС Калоян Паргов попита защо тя е внесена на 27 ноември, а е предоставена на съветниците чак сега.

Основни булеварди временно да се превръщат в буферни паркинги, когато има завишение на нивото на фини прахови частици от 150 микрограма на куб. м. Това пък предложи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев при обсъждането на доклада за мерки в дните с пикови стойности.

„Става дума за входно-изходни булеварди, по които се движи градски транспорт, като например оул. „България". Идеята е да се разреши временно паркиране в крайните ленти", обясни Крусев. Идеята бе приета от комисията.

София да създаде екофонд и средствата да се ползват целево за закупуване на измервателни станции, изграждане на буферни паркинги и безплатен градски транспорт, предложи пък Паргов.

Транспортната комисия отхвърли предложението в дни с мръсен въздух в центъра да се пускат само автомобили с четни или нечетни регистрационни номера. Крайното решение ще вземе СОС на 25 януари.