Назад

Владимир Данаилов: Вместо да чакаме инвеститорите да ни намерят, станахме проактивни към компаниите да изберат София

"В София преди няколко години започнахме да прилагаме нов подход по отношение на инвестициите. Вместо да чакаме инвеститорите да ни намерят, станахме проактивни и подкрепяме инвеститорите да изберат София за своя следваща инвестиционна дестинация. Насочихме се не просто към какъвто и да е вид инвестиции, а към инвестиции, които да привлекат иновации, изследователски и развойни проекти в града. Идентифицирахме липсващите компоненти на съществуващите екосистеми и целенасочено работихме върху тях.

Резултатът: в доклад на fDi Intelligence този месец София е обявена в топ 3 на градовете по Стратегия за привличане на преки чуждестранни инвестиции. Това признание е резултат от развитието на града през последните години и темпото на работа, наложено в управлението на столицата от кмета на София Йорданка Фандъкова."

Това каза заместник-кметът на Столична община Владимир Данаилов с ресор "Дигитализация, иновации и икономическо развитие'' на Международната конференция Innovation Explorer. Новият ресор по дигитализация бе въведен от кмета на София.

През 2019 – 2020 г. в София редица известни световни организации и компании инвестираха в София. Данаилов даде за пример Световната банка, която отвори офис в София, Financial Times, който отвори Международен център за разработка на технологии и продукти.

По думите на Владимир Данаилов "София може да се похвали и с много жизнена, развита стартъп екосистема. Имаме над 650 стартиращи компании, много от които се занимават с дийптех, финтех, креатех, както и в гейминг индустрията.

Миналата година София беше обявена и за един от дийптех хъбовете на Европа. Над 15% от местните стартъпи работят в дийптех сегмента – изкуствен интелект, машинно обучение, биотехнологии, големи данни и др." – каза също зам.-кметът.

Между 2013 – 2018 г. екосистемата за рисков капитал в София привлече над 250 милиона евро.

В Стратегията за дигитална трансформация на София заложихме идеята, че София има капацитета да бъде един от дигиталните лидери на Европа. 

Основните приоритети на новия ресор са свързани с възможностите на София да продължи да привлича инвестиции, човешки капитал и иновации. И второ – градът трябва да бъде активен участник в повишаването на иновативния капацитет. Целта ни е София да развие нови продукти и решения. „Повечето от вас помнят, че преди 10 – 15 години бяхме low-cost дестинация, бяхме възприемани предимно като аутсорсинг локация. Но днес вече сме дестинация, където се разработват продукти“ –  посочи също зам.-кметът Данаилов.