На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавни служители и Заповед № СОА25-РД09-4392/07.11.2025 г. на кмета на Столична община.
за длъжността "главен експерт" – 2 работни места, в отдел „Финансиране на образованието“, дирекция „Образование“, направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ при Столична община
Длъжностно ниво – 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 5
1. Минимални изисквания за длъжността:
- Образование – висше;
- Образователна степен – "бакалавър";
- Професионален опит – 2 години или придобит минимален ранг IV младши.
2. Допълнителни изисквания и квалификация:
- Професионална област – Социални, стопански и правни науки;
- Допълнителна квалификация:
▪️Компютърна грамотност;
▪️Познаване на следните нормативни актове: Закон за предучилищното и училищно образование; Наредба № 4 от 20 април 2017 г. за нормиране на заплащане на труда; Наредба за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование; Наредба 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти; Наредба № 26 от 18 ноември 2008 г. за устройството и дейността на детските ясли и детските кухни и здравните изисквания към тях; Правила за осъществяване на допълнителни образователни дейности в общинските детски градини на територията на Столична община; Наредба за реда за получаване и управление на дарения от Столична община; Наредба за организиране на ученическо столово и бюфетно хранене в общинските училища на територията на Столична община; Закон за счетоводството; Закон за публичните финанси; Закон за обществените поръчки; Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; Кодекс на труда; Кодекс за социално осигуряване;
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Конкурсът да се проведе чрез:
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- провеждане на интервю.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДСл;
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова/служебна/осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг.
5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Организация и контрол по изготвяне на анализи, доклади, експертни оценки, становища и решения по въпроси, свързани с финансирането на общинските образователни институции, както и подкрепа в работата на началник-отдел „Финансиране на образованието“ и директора на дирекция „Образование“ при провеждане на образователната политика на Столична община.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания.
- Столичната община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
6. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
7. Документите ще се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявлението за конкурса в деловодството на Столична община, ул. “Московска“ 33, партер, всеки работен ден от 7:30 часа до 19:30 часа.
8. Адрес и електронна поща за подаване на документи: Документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail.
9. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: http//www.sofia.bg
10. За информация: телефон 02/9377-310 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.