Публикувано на 03.04.2025 г.
СПИСЪК
НА КЛАСИРАНИТЕ КАНДИДАТИ
за длъжността ГЛАВЕН АРХИТЕКТ на СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Допуснат до тест, практически изпит, интервю и класиран:
Първо място
Богдана Владимирова Панайотова – 53,57 т.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ................/п/........................
/Васил Терзиев/
Публикувано на 28.03.2025 г.
СПИСЪК
НА ДОПУСНАТИ И НЕДОПУСНАТИ КАНДИДАТИ
до провеждане на интервю за длъжността
ГЛАВЕН АРХИТЕКТ на СТОЛИЧНА ОБЩИНА
I. Допускат се до провеждане на интервю следните кандидати:
1. арх. Георги Георгиев Славов с вх. № СОА25-ГР94-1734/04.03.2025 г.
2. арх. Богдана Владимирова Панайотова с вх. № СОА25-ГР94-1813/06.03.2025 г.
II. Не се допуска до провеждане на интервю следният кандидат:
1. арх. Радост Янева Георгиева с вх. № СОА25-ГР94-1706/28.02.2025 г.
Основания за недопускане:
- поради получен средноаритметичен резултат от практическия изпит по-малък от „4“, съгласно чл. 40, ал. 4 от НПКПМДСл.
Допуснатите кандидати следва да се явят на 31.03.2025 г. от 10.00 часа в РКИ „РЦСИ Топлоцентрала“, ул. „Емил Берсински“ № 1, ж.к. „Иван Вазов“ за провеждане на интервю.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ………..…/П/…………
/Васил Терзиев/
Публикувано на 19.03.2025 г.
СИСТЕМА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ
на кандидатите за длъжността
ГЛАВЕН АРХИТЕКТ на СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Конкурсната комисия, в съответствие с разпоредбите на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл.) прие следната система за определяне на резултатите при провеждане на конкурса.
І. Тест:
Комисията реши да бъдат подготвени 3 варианта на тест с по 30 въпроса, свързани с устройството и функционирането на администрацията и с професионалната област на длъжността. Всеки въпрос има по 1 възможен верен отговор. Комисията определи изискващ се минимален резултат 22 верни отговора от теста за допускане до следващия етап - практически изпит. Времето за решаване на теста беше определено на 90 минути.
Комисията определи следната методика за оценяване на резултатите от теста:
30 верни отговора – оценка 5,00;
29 верни отговора – оценка 4,75;
28 верни отговора – оценка 4,50;
27 верни отговора – оценка 4,25;
26 верни отговора – оценка 4,00;
25 верни отговора – оценка 3,75;
24 верни отговора – оценка 3,50;
23 верни отговора – оценка 3,25;
22 верни отговора – оценка 3,00;
21 верни отговора – оценка 2,75;
20 верни отговора – оценка 2,50;
19 верни отговора – оценка 2,25;
18 верни отговора – оценка 2,00;
под 17 верни отговора – оценка 0,00;
До втори етап ще бъдат допускани кандидати, които са получили на теста минимум оценка 3,00, т.е. имат не по-малко от 22 верни отговора.
ІІ. Практически изпит (решаване на казуси):
При практическия изпит се преценяват уменията за справяне с конкретни задачи, свързани с изпълнение на длъжността.
Комисията реши да бъдат подготвени 3 различни варианта с казуси като във всеки вариант има по два казуса.
Продължителността на практическия изпит е 120 минути.
Всяка задача се оценява спрямо четири критерия по 5-степенна скала, където 1 е най-ниската оценка, а 5 – най-високата. Всеки член на конкурсната комисия самостоятелно оценява писмените задачи на кандидатите като за целта попълва Формуляр за оценка. Крайната оценка на всеки кандидат е средноаритметична от оценките на проверяващите и за двата казуса.
Комисията определи следните критерии за оценяване на казусите:
1. Правилно възприемане на поставената задача.
2. Познаване на приложимата към поставената задача нормативна уредба.
3. Пълнота на отговора на поставената задача.
4. Обоснованост на отговора на поставената задача.
До участие в интервю се допускат кандидатите, чийто краен резултат от практическия изпит е най-малко 4.
ІІI. Интервю
По време на интервюто членовете на конкурсната комисия задават на всички кандидати предварително формулирани въпроси за преценка в каква степен кандидатът притежава професионални и делови качества, необходими за заемане на длъжността, в съответствие с критериите за преценка на кандидатите от Приложение № 6 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДСл.
При интервюто всеки член на конкурсната комисия самостоятелно преценява доколко дадения кандидат притежава необходимите качества като за целта оценяването се извършва по 5-степенната скала /5 е най-високата оценка, а 1 е най-ниската/.
Оценката на всеки член на комисията от представянето на интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките по отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките на членовете на конкурсната комисия. Резултатът се закръглява с два знака след десетичната запетая.
Комисията прие минимална средноаритметична оценка 4 за успешно издържане на интервюто по критериите от формуляра за оценка приложение № 6 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДСл.. При получен резултат на интервюто под минималния 4 за кандидата не се определя окончателен резултат от конкурса и не участва в класирането.
Продължителност на интервюто с всеки кандидат – до 120 мин.
Критерии за преценка на интервюто:
- Управленска компетентност
- Работа в екип
- Комуникативна компетентност
- Ориентация към резултати
- Фокус към клиента /вътрешен и външен/
- Професионална компетентност
- Дигитална компетентност
ІV. Окончателен резултат:
Комисията определи следните коефициенти, с които се умножават получените резултати от теста, практическата задача и интервюто:
- Резултатът на кандидата от теста се умножава с коефициент 3;
- Резултатът на кандидата от практическата задача се умножава с коефициент 4;
- Резултатът на кандидата от интервюто се умножава с коефициент 5;
Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени на различните етапи, умножени по съответните коефициенти.
КОМИСИЯ:
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: ................/п/....................
/Васил Терзиев/
ЧЛЕНОВЕ:
1. ............/п/.............. 2. ............./п/............. 3…………/п/………………
/Васил Василев/ / Влади Калинов/ /Любомир Качамаков/
4. …………/п/…………… 5. …………/п/….………… 6. …………/п/………………
/Олга Стоичкова/ /Савин Ковачев/ /Мая Бошнакова/
Публикувано на 13.03.2025 г.
СПИСЪК
НА ДОПУСНАТИ И НЕДОПУСНАТИ КАНДИДАТИ
до провеждане на конкурс за длъжността
ГЛАВЕН АРХИТЕКТ на СТОЛИЧНА ОБЩИНА
I. Допускат се до конкурс – провеждане на тест – следните кандидати:
1. арх. Радост Янева Георгиева с вх. № СОА25-ГР94-1706/28.02.2025 г.
2. арх. Георги Георгиев Славов с вх. № СОА25-ГР94-1734/04.03.2025 г.
3. арх. Николай Димитров Пърпов с вх. № СОА25-ГР94-1780/06.03.2025 г.
4. арх. Николай Стефанов Яръмлъков с вх. № СОА25-ГР94-1784/06.03.2025 г.
5. арх. Стефан Стефанов Добрев с вх. № СОА25-ГР94-1800/06.03.2025 г.
6. арх. Нина Милкова Илиева с вх. № СОА25-ГР94-1803/06.03.2025 г.
7. арх. Павел Йорданов Михайлов с вх. № СОА25-ГР94-1804/06.03.2025 г.
8. арх. Богдана Владимирова Панайотова с вх. № СОА25-ГР94-1813/06.03.202 5г.
II. Не се допуска до конкурс следният кандидат:
1. арх. Мартина Николаева Ненова с вх. № СОА25-ГР94-1816/06.03.2025 г.
Основания за недопускане:
▪️ представените копия на документи за трудов стаж не доказват необходимия професионален опит, според изискванията в заповедта за обявяване на конкурса.
Допуснатите кандидати следва да се явят на 21.03.2025 г. от 13:00 ч. в сградата на Столична община, ул. “Московска” 33, ет. 5, зала 5 за провеждане на тест.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА: …………/П/…………………
/Васил Терзиев/
ОБЯВА
СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ГР. СОФИЯ, 1000, УЛ. „МОСКОВСКА” № 33
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните служители и Заповед № СОА25-РД09-1597/20.02.2025 г. на кмета на Столична община
ОБЯВЯВА КОНКУРС
За длъжността главен архитект на Столична община.
Длъжностно ниво – 5, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: РН 5А
Минимални и специфични изисквания за длъжността:
- образование – висше;
- минимална образователна степен – "магистър";
- професионален опит – 5 години или придобит минимален ранг II младши;
- да имат придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ, съгласно чл. 5, ал. 2 от Закона за устройство на територията;
- да имат или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация с ниво на класификация „Секретно“ по Закона за защита на класифицираната информация.
Кандидатите, които нямат такова разрешение, следва да отговарят на изискванията по чл. 40, ал. 1 във връзка с чл. 45 от ЗЗКИ. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл., актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп.
Допълнителни изисквания и квалификации:
- Професионална област – Технически науки;
- Допълнителна квалификация: Да познава следните нормативни актове:
- Закон за устройство на територията (ЗУТ);
- Закон за устройството и застрояването на Столичната община (ЗУЗСО);
- Закон за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР);
- Закон за общинската собственост (ЗОС);
- Закон за администрацията (ЗА);
- Закон за държавния служител (ЗДСл.);
- Закон за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП);
- Административнопроцесуален кодекс (АПК);
- Закон за опазване на земеделските земи (ЗОЗЗ);
- Закон за опазване на околната среда (ЗООС);
- Закон за биологичното разнообразие (ЗБР);
- Закон за защитените територии (ЗЗТ);
- Закон за административно-териториалното устройство на Република България (ЗАТУРБ);
- Наредба на СОС (Столичен общински съвет) за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в Столична община;
- Наредба на СОС за градската среда на Столична община;
- Наредба на СОС за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община;
- Наредба на СОС за общинската собственост;
- Наредба за принудителното изпълнение на заповеди по чл. 195, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях и заповеди по чл. 225а, ал. 1 от ЗУТ за премахване на незаконни строежи или части от тях от органите на Столична община;
- Наредба на СОС за изграждане на общодостъпна среда в гр. София;
- Наредба на СОС по принудителното отчуждаване на имоти – частна собственост за общински нужди;
- Наредба № 7 от 22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще се проведе чрез:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- практически изпит (решаване на казуси);
- провеждане на интервю.
Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова, служебна/ осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг;
- автобиография в европейски формат на български език;
- копие на удостоверение за придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ, съгласно чл. 5, ал. 2 от ЗУТ;
- копие от разрешението за достъп до класифицирана информация с ниво на класификация „Секретно“ или писмено съгласие за предоставяне на лични данни за издаването му (декларация свободен текст);
Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Осъществяване на ефективно и законосъобразно ръководство, координиране и контрол на дейностите по устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството на територията на Столична община, както и осигуряване постигането на целите на устройствената политика на Столичния общински съвет и кмета на Столична община.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2024 г. при спазване на основните нормативни изисквания.
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
Адрес и електронна поща за подаване на документите:
Документите за участие ще се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07:30 часа до 19:30 часа.
Документите може да бъдат подадени и по електронен път на адрес https://svc.sofiа.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл. и Декларацията по чл. 17, ал. 3 от НПКПМДСл. задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник, на кандидатите да се предостави длъжностна характеристика, пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и информация за информационните права на субектите на лични данни. При подаване на документите по електронен път кандидатите да получат длъжностната характеристика, информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и информация за информационните права на субектите на лични данни на посочения в тях e-mail.
Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: https://www.sofia.bg
За информация: телефон 02/9377-253 или 02/9377-295 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.
Допълнителна информация относно защитата на личните данни на физическите лица, съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета ("GDPR"):
Професионалните биографии на кандидатите, допуснати до конкурса за длъжността главен архитект, както и получените резултати, ще бъдат публикувани на интернет страница https://architect.sofia.bg/, с оглед на големия обществен интерес. Провеждането на интервюта с допуснатите до последния етап кандидати ще бъде излъчвано в реално време. Видеозапис на провежданите интервюта с кандидатите ще бъде публикуван на интернет страница https://architect.sofia.bg/.
Не се предвижда обработка на лични данни, които са неотносими към поставената от Столична община цел за постигане на пълна прозрачност в обществен интерес във връзка с преценка на професионалните качества и квалификации на кандидатите за длъжността главен архитект.