Back Становище на Столичната община във връзка с изграждането на временен път до с. Мрамор

Западната дъга от "Софийския околовръстен път" ("Път II-18 Софийски околовръстен път в участъка от км 0+780 до км 6+308.17“) е държавен обект, който се изгражда от Агенция пътна инфраструктура. В обхвата на този строеж попада и пътният възел със Северна скоростна тангента (ССТ). При изграждането на ССТ е реализиран временен път, осигуряващ връзка с ул. „Васил Левски“ по посока на с. Мрамор. По искане на жителите на с. Мрамор за обезпечаване бъдещото ползване на тази връзка на населеното място със ССТ и след приключване на строителството, Столична община пое ангажимент за поддръжката ѝ.

 Във връзка с този ангажимент през 2020 г. е издадено разрешение за строеж, с което временният път, използван по време на строителството, е разрешен като временен път по смисъла на чл. 190, ал. 1 от ЗУТ без извършване на строително-монтажни работи, който да осигури връзка от тангентата с пътя за с. Мрамор (ул. „Васил Левски“) и след въвеждането в експлоатация на СОП. Временният път е изграден от изпълнителя на ССТ, като Столична община е поела ангажимент да поддържа елементите от пътната организация след приемателната комисия. Временният път не е част от основния проект за околовръстния път и е изграден изцяло върху терени – общинска собственост, като има за цел да осигури транспортна връзка на жителите на общината, докато АПИ довърши строителство си в посока с. Мрамор. Затварянето на отсечката би ограничило чувствително достъпа до с. Мрамор и използването на съществуващата пътна мрежа.

Разрешението за строеж е изпратено на СРДНСК за служебна проверка относно неговата законосъобразност съгласно изискването на ЗУТ и в законоустановения срок същото не е отменено. Разрешението за строеж е влязло в сила.

Във връзка с проверка на Върховна административна прокуратура Столична община е изпратила подробна информация за действията, предприети от Столична община за обезпечаване на сигурността от незавършения пътен възел на "Софийския околовръстен път". Столична община многократно е настоявала пред ръководството на агенция „Пътна инфраструктура“ обектът да бъде довършен по одобрения от МРРБ проект.